...bryr sig om tryckfrihet. Det var på tiden. Här har vi nötter som är lika bra på lobbying och att bilda opinion som reklambranschen är för censurfri reklam.
Satan vad värdelösa ni är.
Eftersom det mesta av skiten som pumpas ut av tidningar är självcensurerat och spännigt PK finns problemet framförallt i diskursen, mellan raderna. Reklamen är dock bättre än 'övrig media'.
Det är jättesött att man nu "oroar sig" och annonserar runt om i tidningsvärlden. Det viktiga är dock att släppa på censurlocket själva. För nu är vi i en ond cirkel där läsare efterfrågar pk serverat på rosa moln och där inget får störta sig med någon. Absolut inte med majoriteten. Absolut inte med 'svaga grupper'.
Vem har den opinionsbildande makten? Jag ser den framförallt hos medierna själva. Inte ligger den i politikers händer.
Med andra ord är situationen tidningarnas eget fel. Bakgrunden är en fånig och många gånger felaktig inställning om vad folk faktiskt 'klarar av'. Men det är ju bättre sent än aldrig att vakna till. Godmorgon.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar