2006-08-08

Är alla centerkvinnor som Maud?

...snabbstädade och petade i berget av post som samlat sig, hittade ett trevligt kort från en centerpartist. En kvinna. Det händer att det dimper ner allt från udda böcker till brev från religiösa (nästan alltid kristna, äldre). De flesta mailar förstås, få ringer/sms:ar (förutom folk som redan känner mig). Då och då kommer det fram folk och hejar på gatan.

Hur som. Till det viktiga: Jag ser ett intressant mönster som får centerkvinnor att utmärka sig lite extra. Det gäller även de yngre. De är så där skönt kamratliga och hör gärna av sig via mail, hejar osv. Bland de få tjejer/kvinnor/tanter som trots allt kontaktar mig är det skumt många centerpartister.

Bland män/killar som hör av sig är däremot få centerpartister. Då är nog partipolitiskt obundna, nyliberaler och/eller moderater vanligast.

Jag bara konstaterar. Häpen. Och glad. Har ju ofta klagat på kvinnlig avundsjuka och på att kvinnor i regel motarbetar varandra. Uppenbarligen ser det lite ljusare ut?

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Är alla centerkvinnor som Maud?"

Jag vet inte, men centerkvinnor tenderar ofta se ut som Maud.

Det finns förebilder och så finns det före-bilder.

Hejdå!

p.s. Det här är den första sexistiska kommentaren jag någonsin skrivit. Blir nog även den sista.

sakine sa...

Meh! Det är ju så söta. Här behövs varken före-, eller efterbilder.

Men jag håller med om att det finns vissa likheter, jag har träffat på många som åtminstone har samma stil som Maud.

Saga Rosén sa...

Mmm.. me love Maud.