2006-08-30

Alla...

4 kommentarer:

Tobias Struck sa...

Alla ska med. Jag kommer att tänka på en tunnelbanevagn i Beijing, som jag försökte KOMMA AV! Det gick knappt, för den var så smockfull. Folk sparkade sig och armbågade sig fram för att komma ut vid varje hållplats. Enligt socialdemokraternas syn på saken, så vill alla egentligen sitta på en pall mitt inne i gemenskapen med en liten talrik med en statlig kanelbulle på. Ingen vill röra sig i någon riktning. Ingen vill ha en vaniljbulle. Ingen VILL knarka eller punda. Det är kapitalistisk utslagning, som har gjort det. Men varför nöjer sig inte en del olyckliga självhatare med den där pallen och bullen? Varför vill de ha en panna amfetamin istället? Att älska sig själv, att söka sin dröm, att inte vara snäll och duktig, att äventyra - det är inte att "va med". Det är att vara "fucking somebody". Everybody want´s to be somebody. Det är mer sant. Synd att så få gör det på riktigt, utan dope. Få vågar.

sakine sa...

Okeeeej. Sant, få vågar.

Du ser väl också att det står "Alla med a-kassa ska med"?

Eklindh sa...

Jag gillade den här skarpt. Det roligaste jag sett idag. Men då är det ju också bara morgon.

Tobias Struck sa...

Sakine. Jahaaa!