2006-08-29

Lasse Ohly i partiledardebatten

...jag har asflabbat åt årets Idol-tävlande på 4:an så jag missade en hel del av partiledarutfrågningen.

Han ser ju ganska snäll ut. Och verkar lugn, för en gång skull. Kanske går lättare när ingen meningsmotståndare är i närheten. Men...han är nästan överdrivet smörig. Och när privatiseringsfrågor kommer på tal blir han genast tjurig och stressad.

Angående telemarknaden: "Man vet inte om det har blivit billigare på grund av avregleringen eller den tekniska utvecklingen".

Öööh, sedan när utesluter dessa två faktorer varandra?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Instämmer. Ohly var relativt hemtrevlig och farlig ikväll.

sakine sa...

Hmmm...många verkar tycka att han var förvånansvärt bra. Men å andra sidan är det väl inte det här så avgörande för valutgången.

På något sjukt sätt gillar jag ändå ärliga vänsterpartister som man vet var man har dem.

Pastorn, men om alla liberaler drog - vad skulle du då gnälla över?

Anonym sa...

Jävlar vad ohly var skarp igår, han "sopade mattan" på ren aftonbladianska. Nu blir det tufft för semi-intellektuella-nyliberaler.
Jag har iaf bestämt mig för att rösta på (v) nu (om ingent annat så för att neutralisera sakies borgarröst fniss)

sakine sa...

Hehe...hälsa på? Nej, vi ska ha skönt höga murar som det bara går för typer som er.

Anonymous/vänsterpartisten, jag kanske inte röstar borgerligt!! Vänta nu lite. Unika partiet och fotbollspartiet finns fortfarande.

Så du behöver inte rösta på Ohly. Bara så du vet...