2006-08-26

Får man kräva skadestånd?

27 kommentarer:

Unknown sa...

Ah, ytterligare en kategori människor det är synd om. De som lägger ut pinsamma bilder på sig själva på internet. Du kan säkert kräva ersättning från nån statlig fond!

Tobias Struck sa...

Gunnar. Var inte så blyg, delta istället för att stå utanför tävlingen och sura. Lilla Sakine ser ut som en blivande nobelpristagare i fysik. Erkänn att du inte behöver några pengar, Sakine.

Eklindh sa...

Jag är helt mållös. Så vacker i så unga år? OCh man säger ju att allt blir bättre med tiden. Så om 10 år så kommer du vara helt underbar...

*fniss*

sakine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
sakine sa...

Ohååå...

Gunnar, ja det tycker jag! Det borde även införas en lag mot föräldrar som spökar ut sina ungar. Stackars mej. Inte så konstigt att jag aldrig blev poppis på dagis. Kunde varken språket eller klädkoder.

*snyft*

Tobias, inte nu nej. Men jag skulle inte tacka nej ;)

Jonas och Emil, tack? Men Emil verkar smått ironisk.

Fniss på dej själv!

sakine sa...

En annan sorglig grej är att bilden är tagen 1985.

Inte 1975.

hrm sa...

Trenderna kommer sent till de kurdiska bergen?

Tobias Struck sa...

Sakine. 1985 var jag 10 år gammal. Du ser ut som 6-7 på bilden. Jag minns Carolas overall från 1983 års melodifestival. Året därpå hade tre (!) glada flickor liknande overaller på sig Overall på en flicka var helt rätt 1985. Ingenting att skämas över. Dock var det mjuka pastellfärger som gällde. Den skulle ha varit blekgul, mintgrön, vit eller rosa.

Anonym sa...

Söt ju.

sakine sa...

Tobias...jag är född 80, så kanske är fotot från 86 i så fall. Jo, jag ser väl lite biffigare ut än 5.

Johan, suuure.

Henrik, vad tror du? De är nog inne på 1326 eKr nu. Men mina barndomskläder är snarare ett tecken på grymhet från mina vänsterpäron.

Anonym sa...

Är den där overallen att betrakta som ett hedersrelaterat övergrepp på dig?

Jag ska fråga Kamali...

hrm sa...

Typiskt vänsterfolk att plåga oskyldiga.
Själv hade jag fluga när jag var liten!

Jonathan Leman sa...

Björn

HAHAHA! jag ramlade nästan av stolen!

Sakine

Det var det gulligaste/pinsammaste jag sett efter bilderna där jag har en turkos pyjamas på mig och dansar runt i ett par gummistolar. Den bilden är ungefär från samma tid.

Fredrik Lindholm sa...

Skadestånd för vad? För att mönstret på pyjamasen inte påminner om mönstret på tapeten, vilket skulle leda till att om ni blev anfallna av varelser som inte kan se färger överhuvudtaget så skulle du bli upptäckt. *Skickar en stringtrosa och sportbh av MARPAT-mönstrat tyg till dig som plåster på såren.*

sakine sa...

Men Björn då :o)

Hall & Jonathan, stackare...delar er smärta.

Lindholm, jag vågar inte tänka mig hur du fick gå klädd...i bebishatt och lösskägg?

Anonym sa...

Sakine, kan du förlåta mig..? :)

Anonym sa...

Jag ser ett vackert flickebarn klädd i en fin dräkt sydd för hand - med kärlek.

Ett älskat barn - vad kan vara bättre minne?

sakine sa...

Björn...det är på håret ;)

A-K Roth, hur visste du att den är handsydd?

Älskad...ja, det är väl alla barn. Av någon outgrundlig anledning.

Anonym sa...

Om du inte förlåter mig kommer jag att hacka city.se så att "Lokalsamhällevisan" spelas varje gång din kolumn visas. :)

Anonym sa...

Jag har för övrigt varit jätteelak en gång idag. Det kändes bra!

Där Björn Är Elak

sakine sa...

"Det är som att se en liten lydhund bjäffa förtjust för att göra sin husse glad."

:oD

Björn, jag tror dig! Och jag tar ditt hot på allvar!

Lokalsamhällevisan?? Hemska tanke. Hemska, hemska tanke.

hrm sa...

Vaddå stackars? Jag var coolaste killen i kvarteret (och i resten av stan för delen..). Dessutom var det jag själv som ville ha det.. Det bor en Dick Erixon i oss alla.

sakine sa...

Hall, så du har _frivilligt_ varit en mini-Dick!

Funderat på att besöka en psykoanalytiker?

Fredrik Lindholm sa...

Tja, jag föddes blond. Men nu skall vi inte avvika från ämnet. Här är vederhäftigt bevis för att kamouflaget inte riktigt fungerar.

Björn Brändewall sa...

Ååååh så sööööt!!

I mitt barndomshem (byggt 1975!) hade vi en röd tapet i badrummet, den såg ut ungefär så där.

Tobias Struck sa...

Björn. Det är möjligt att du var "elak" enligt ditt sätt att se saken. Jag blev mest förvirrad. Vad är Kamalis syn på hederskultur? Jag citerar från en intevju på
www.paraplyprojektet.se/news.php?categoryID=4&id=550:

"Man gör en jättestor grej av att några invandrartjejer blivit utsatta för så kallat hedersrelaterat våld. Det handlar om någon mindre procent, en liten grupp. Det är inget stort problem, säger Masoud Kamali, professor i socialt arbete. Han är särskilt utvald av Mona Sahlin att utreda makt, integration och strukturell diskriminering i samhället. I juni 2006 beräknas utredningen vara klar."

Humorn undgår mig. Han skulle helt enkelt ha smålett åt overallen och skämtat med. Så förminskas individens rätt varje dag runt tusentals fikabord i Sverige - oavsett om det gäller flickor med svart eller blont hår.

Mitt hjärta är hårt. Men det har en ljus och varm punkt för varje orättvist behandlad. Och jag skrattar inte åt henne. Vare sig ironiskt eler rått.

hrm sa...

Sakine: Klart. Jag köpte en fluga så sent som i juni. Psykoanalytikern skulle nog knäckas.