2006-08-03

Det är inte sant

Gick mot kassan när jag hade korgen full i Vi-butiken på Fridhemsplan på väg hem från jobbet. Kvällstidningarna. Aftonbladet. Men för i helvete! Löpsedeln, något i stil med att "Detta får Kicki äta innan superbantningen i TV".

Vad är det för spännande med Kicki och hennes matvanor? Tycker hon själv att det är lajbans? & att till råga på allt citeras med ”Jag var ju så dum” och liknande.

Så patetiskt att jag inte finner ord. Finns det ingen organisation för överviktiga som kan bura in henne?

...gärna i ett rum med en massa chips och godis. Och så den där jävla korven!

9 kommentarer:

Unknown sa...

"Superdieten har fått stjärnan att slopa kanelbullar och korv" läste jag, och blev liksom...mm-bah! Va? Vikken grej! Ja som ätit korv å kanelbullar för å gå ned i vikt, asså! Måste testa ja mä!

Och sen ba, "Jan Guillou fruktade
bajsattack". Liksom, jaaa, jag med, varje gång jag går på toa!!

Och sen liksom "Stoppet ger dig högre elräkning". Åhfan! Jasomtrodde kärnkraft gav oss dyr å ond el!

(Aftonbladet ägs till hälften av LO och är därför källan till all viktig kunskap.)

sakine sa...

Hehehehehe...

Christopher Sjöberg sa...

Det klockrena var ju just jämförelsen mellan Expressen och Aftonbladet idag. Aftonbladet hade Kicki som dragplåster medans Expressen hade om det mycket allvarliga kärnkraftsalarmet. ;D

Anonym sa...

Men Kicki var ju på priden. Hon sa ingenting om korv. Däremot spelar hon tydligen skivor. Och signerar album...

Wille sa...

Däremot spelar hon tydligen skivor. Och signerar album...
Som människan ser ut så ska du nog se att hon även äter dem.

sakine sa...

Christopher, ja. Och jag som brukar gnälla på Expressen. Får väl byta favotit-gnäll-blaska nu.

Björn, vad bra. Kan hon inte hålla sig till det? Så vi slipper Kicki och hennes korvproblem i tidningen. Hon bekräftar ju verkligen bilden av lite runda personer med dålig karaktär och "jag var ju så dum"-fasoner. Man säger liksom inte så om sig själv! Skärpning.

Wille, men seriöst. Så tjock är hon inte. Det är lite därför jag tycker det hela är så töntigt. Tänk de människor som verkligen ÄR överviktiga.

Aja, snart tröttnar väl folk på Kicki. Och så blir det dags för Anna Books tur att snyfta ut om hur fet hon blivit igen.

sakine sa...

Hmm.

Har ni sett överviktiga/lite tjocka män bete sig på samma sätt?

Nej, just det ja.

Björn Brändewall sa...

Jag minns hur paff jag blev den dag jag fick veta att Kicki faktiskt hade ett jobb (och en gång i tiden, en sångkarriär).

Jag hade hela min uppväxt trott att hon helt enkelt försörjde sig på att gråta ut i Se&Hör.

sakine sa...

Hehe...schyst jobb det vore, att försörja sig på att äta och snyfta.

Det jag slås av är hur poppis ämnen av det här slaget är hos läsarna. "Kicki får inte äta korv och bulle om hon ska gå ner i vikt".

Hur intressant kan det bli?