2006-08-09

På jakt efter skjortor

Gärna kortärmade. Med fickor. Inte för pösiga. Varken tältliknande herrskjortor eller brudiga figursydda (runda kragar - urk). Vanlig bomull, hellre raka linjer än sladdrigt. Gärna annan färg än svart eftersom jag redan har så mycket av det.

Varför hittar jag det aldrig? Sprang runt i stan i dag, men hittade allt annat än bra skjortor. Fick för länge sedan en länk till en häftig hemsida där man kunde designa sin egen skjorta som var lite cool. Problemet är att jag helst vill testa, kolla in färgen i lugn och ro osv, innan jag beställer något. Det brukar bli fel.

Sen vill jag ha ett par hängslen (bredd ca 5 cm), bruna.

Det enda köpet som var vettigt i dag var ett par fingerlösa vantar. Nu slipper alla mina rosa förskräckliga, de nya är nämligen vita med svarta prickar. Eftersom jag bär vantar året om, sommarnätter är också iskalla, är det inte helt oviktigt.

6 kommentarer:

Anne sa...

Fast de där designa-själv är inte alls dumma! Jag testade en från dem och den var kanon. Det kluriga är att ta sina mått rätt.. men för typ 300:- var det värt att testa.

Annars kör jag standardtipset: kolla på Debenhams. Där kanske det finns nåt bra?

sakine sa...

Kostade det bara 3 hundra? Hremm, har du länk till det företaget? Då vågar man kanske testa en och sen ytterligare 2-3 om det funkar bra.

På Debenhamns har jag faktiskt inte snokat.

Brukar ha svårt att hitta något jag fått på hjärnan, men en gång efterlyste jag röda jeans här på bloggen och vips kom ett supertips. Sååå...jag håller tummarna.

Är det något jag alltid är i behov av hjälp av så är det:
1) matlagning/allt som har med mat att göra
2) hitta kläder
3) tekniska prylar/dator/data-jox

Folk har sån koll på allt. Undrar vad jag brukar hjälpa andra med?

...typ inget.

Trista rapporter, analyser, föreläsningar, texter och kommentarer. Eländigt.

Anne sa...

hehe. Nåja, du muntrar upp och inspirerar, och det är faktiskt inte det sämsta. Men matlagnings- och shoppingtips är mer min grej. (Vilket också kan tyckas lite tragiskt.)

Skjortstället hette.. eh.. http://www.tailorshirts.com/ och det kostade nånstans runt 300 ja. Min var i alla fall våldsamt välsydd, kändes bra. Men var noga med måtten!

sakine sa...

HOooo ho :oD

"Herr figursydd" och grejer, det här blir lajbans.

Tack Anne!

Anonym sa...

La Chemise som ligger på Grev Turegatan 3 har riktigt snygga skjortor i både herr- och dam-modell. Rekommenderas starkt!

sakine sa...

La Chemise? Låter snoffsigt. Kanske har varit där...men jag är usel på namn av olika slag (även namn på butiker, märken).

Alla har ju olika stilar, jag gillar inte för formella plagg (förstör alltid sånt).

Jag vill ha skjortor som man kan ha slips till, som är figursydda med ändå manliga/androgyna. Tack för tipsen...

Jag kollar in länken jag fick av Anne, funderar på tyget "Dijon". Lite udda och gubbigt mönster och färg. Vore snyggt med bruna hänslen.