2006-08-22

Det här med högklackat
















Jag städar undan några sommarsaker redan nu. Hittar en drös med högklackat (har sammanlagt...få se nu, 14 par ink. något lägre klack än 10 cm). Jag har inte använt ett enda par i sommar. Förutom de vita på bilden, som jag fick ta av efter några meter, när min lillebror tog studenten. AJ!! Det gick liksom inte. Och då är ändå jag en som har burit högklackat mycket under åren. Det är ju snyggt. Det hjälper oss med usel hållning. Man blir lite längre (det är snyggt). Nackdelen är att man inte kan springa särskilt bra i högklackat. Plus att man faktiskt glömmer bort hur det går till, om man har haft låga skor en hel sommar. Det kunde väl någon ha kunnat avslöja innan jag skaffade mig en massa tjusiga skor. Som jag inte ens kan använda vid festliga tillfällen. Happ. Finns där någon med storlek 37 som vill ha gamla skor? De 14 paren finns numera i källaren.

9 kommentarer:

sakine sa...

Jonas, långstång! Jag är bara 167. Kan dock skyrta lite med att jag i kurdiska sammanhang kallas 'lång' och att jag är längsta kvinnan i familjen.

Jag skulle gärna vilja "träna", men problemet är att jag inte ens skulle kunna ta mig ner till pendeltåget med styltor.

Anonym sa...

Fjorton par skor, vet inte ens om jag ägt fjorton par skor i hela mitt liv. Tror aldrig jag kommer förstå den här, så gott som kollektiva, sko-fetischmen som de kvinnliga könet har :)

Unknown sa...

Snyggt enligt tjejer kanske, men de flesta killar jag pratat med förstår inte riktigt hur ni orkar plåga er med något så uppenbart opraktiskt när det inte ens är snyggt. :)

Jonathan Leman sa...

Gunnar
Då har du inte pratat med mig; högklackat må vara svårt att gå i, men att det inte skulle vara snyggt - VANSINNE!

sppropå fula grejer under fötterna. styltor är varken snygga eller sköna (och lätta) att gå med. som tur är verkar de mest vara populära hos folk som jobbar på cirkus.

Så en ros till högklackat och fett med ris åt styltor.

Sakine
Hur går det med shoppandet? handlat nåt kul än? Själv ska jag ta på mig spenderbyxorna på fredag och go nuts i några av stans butiker

sakine sa...

Peter, äh...först köper du ett par och sen är du fast. Vips! Kvittar vilket slags plagg det är.

Gunnar, jo jag brukar trösta mig med att det enda ser löjligt ut...tills en ståtlig tjej/kille smyger förbi med läckra klackar och ser ut som världens ballaste.

Jonathan, åååh!!! Du är väl bra på det här med shopping?

De senaste veckorna har varit så röriga att jag inte hunnit shoppa som jag hade tänkt. Det är ofta så: jag shoppar på tok för sällan. Inte undra på att jag deppar.

Jonathan Leman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Johanna sa...

Själv följde jag Sagas råd idag och investerade i ett par partyfeets (såna där gummisulor som ska göra att man kan gå i högklackat utan att få ont), kanske nåt att testa? :)

Johanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
sakine sa...

Va...Jonathan, har du alltså inte köpt nya plagg på ett år? Då måste du ha bra smak. Lite klassiska kläder kanske.

Väldigt få men dyra plagg är ju a och o egentligen, önskar jag blir bättre på det. Jag får fr mig att roffa till mig en massa "okej" plagg, är ofta för stressad och trött för att verkligen tänka igenom köpen. Nä, orkade inte leta hängslen.

Hehe...leve PK! För alla oss som struntar i figur och nöjer oss med att ha prima ögon.

Johanna, det låter som en superidé. Wow. Det kanske finns en liten chans att jag bär högklackat igen! :o)