2006-04-10

På gång i dag

Jaha, då blir det teve 8 i kväll. Har hört mig för och INGEN verkar ju ha kanalen?

Well, blir roligt med tevesmink, ändå. Jag ska vara med och diskutera kvinnor i karriären, duktighetssyndrom och även om fenomenet att kvinnor motverkar varandra. Ganska självklara saker egentligen.

Annars...skrivs en text om ungdomsarbetslöshet. Såg med glädje att de borgerliga ungdomsordförandena också skriver om det i dag. Här är en himla skön jämförelse mellan plusjobb och ungdomsavtal i bloggvärlden om någon missat det.

Läste att farbrorn Wohlin övergivit Nils Lundgren och blivit Kristdemokrat. Men varför måste alla zappare skriva en DN-debatt om att de byter parti och alla snuttiga anledningar till det? Who cares?

19 kommentarer:

Wille sa...

...och även om fenomenet att kvinnor motverkar varandra.

Du menar som så här?

Ptsch! Det trodde du aldrig skulle bita dig där bak så snabbt va, din lilla moraltant? ;)

Anonym sa...

gud va kul du ska ha det medan vi andra drar till Mordor för riktigt jävla fotboll.

Forca Bajen. Dags för apkross min lille kurdinna ;)

//Slätt

sakine sa...

Wille! Elaking där. Jag gjorde verkligen mitt yttersta för att inte skriva om Marie och den töntiga leksakshästen, men...kunde inte låta bli ;) Dessutom är det ju så att jag skulle tracka en manlig motsvarighet hårdare.

Jag gillar kvinnor. Fråga Redaktörn! Hörru Slätt, Bajen kan ta sig någonstans. Hoppas matchen blir aptråkig och att både du och Krohna får det sååå tråkigt. Ett tips om det blir segt: peka på Krohnman och anklaga honom för att vara från NSF. Han blir så roligt generad.

Bra artikel i expressen föresten!

Anna, Fair and True sa...

Jag har TV 8 hemma hos mig men tyvarr ska jag hem till pojkvannen ikvall och han har inte den. Men lycka till iaf!

sakine sa...

Tack Anna! Wow, den första som har kanalen men som ändå dissar kanalen ikväll :o)

Ni får ha det så trevligt iaf!

Anonym sa...

saki: inte för att vara sådan men det är ändå typ 170 meter mellan mig och Krohna ikväll... typ olika klackar och sådant *S*

ha det på min arbetsplats ikväll istället!

/Slätt

sakine sa...

Just fan, du är ju kopplad till den där kanalen ingen har.

Hehe...så ni håller bra med avstånd ikväll från början till slut (skull eni inte festa före/efter)? I så fall får du väl nöja dig med att langa över mosade bananer på honom.

Anonym sa...

efteråt blir det nog en bärs eller så men beror väl på sinnesstämningen... sitter de och deppar är det ju nästan elakt att komma in glad som ett litet troll... men vem vet, jag är inte känd för att låta bli med att strö salt i såren....

sakine sa...

Hehe...skrattar bäst som skrattar sist. Klart som fan att djurgården vinner.

Anonym sa...

Klart som fan att djurgården vinner.

Det hoppas jag verkligen inte. Nu är iofs jag ingen större fan av Hammarby heller (jag håller på det riktiga Stockholmslaget :o), men skulle bajen tukta djurgår'n så ska jag iaf applådera :o))

sakine sa...

RL, elakt. Då lovar jag att skratta dubbelt så högt. Jag tippar på 2-0.

Anonym sa...

TV8 var ju min favoritkanal när jag bodde i Stockholm. Det här had ejag ju inte missat. Du tror inte BBC Nordirland visar Studio8 ikväll då? Inte det... attans...

Tobias Schelin sa...

"Här är en himla slön jämförelse mellan plusjobb och ungdomsavtal i bloggvärlden om någon missat det".
Var ligger det sköna i att ungdomar under 26 år ska kunna sägas upp hejvilt av arbetsgivare? Någon måtta får det väl ändå vara. Vi har tillräckligt många otrygga anställningar, vi behöver inte fler.
Den största skillnaden är att plusjobb syftar att få in långtidsarbetslösa på arbetsmarknaden medan ungdomsavtal syftar till slakt av arbetsrätten. Vilka ska undantas nästa gång?

sakine sa...

Heeey, var det ingen som såg mig, Ida Gabrielsson och kvinnoexperten i kväll?

Tobias, Jonas har svarat som jag skulle ha svarat.

Anonym sa...

Hej,
Jag såg dig på tv och spelade in programet du var toppen:-)
Program lederan syndes mer än er det var inte bra.. experten var luddig också gabrielle tåg mer plats men du var strålande..du sa kort och tydligt..

Fredrik Lindholm sa...

"och även om fenomenet att kvinnor motverkar varandra."

Vad exakt är "motverka". Att en annan kvinna blir framgångsrik på ett annat sätt en än själv? Att en annan kvinna inte har samma ideologiska åsikter som en själv och därmed punkterar den kollektivstiska ballongen? Att om det är två kvinnor som söker till en plats så skall man skapa en extra plats så att de inte har "motverkat" varandra.

Jag tackar dig ändå för denna lilla svidande insikt. När jag startar eget så skall jag se till att det är kliniskt rent från alla kvinnor förutom de jag känner sedan tidigare och kan lita på samt butchflator.

sakine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
sakine sa...

Anonymous, tack...men tevesminket var mysko. Mina ögon såg ut att ploppa ut (så jävla stora är de faktiskt inte) och läppglanset såg ut som dreggel.

Lindholm, nej "motverka" är en aktiv handling i form av nedsätande kommentarer, skitprat och kvoteringsiver. Vissa går kanske längre än så.

Du gör nog helt rätt i att inte anställa kvinnor. För deras egen skull.

Fredrik Lindholm sa...

"nedsätande kommentarer, skitprat och kvoteringsiver. Vissa går kanske längre än så."
Tja, ordet "motverka" kan ju lika gärna tolkas som vanlig, hederlig konkurrens. Dvs om en kvinna inte "stöttar och peppar" andra kvinnor så är hon en hemsk förrädare som Liza Marklund skriver böcker om. För det sägs att flygaräss under första världskriget som slogs på skilda sidor skickade födelsedagshälsningar till varandra. Även om de mycket väl kunde råka döda varandra, så var det en ömsesidig respekt. Om man hade använt sig av (riktiga) kvinnor (från svensk offentlig sektor) så hade de gjort små försiktiga flygvändor när det var vackert väder, för att sedan snacka skit om allt och alla.

"Du gör nog helt rätt i att inte anställa kvinnor. För deras egen skull."
Subjektivst. Vill inte läsa rätt. Kan inte läsa rätt. Vad är skillnaden? Jag skrev: "När jag startar eget så skall jag se till att det är kliniskt rent från alla kvinnor förutom de jag känner sedan tidigare och kan lita på samt butchflator." Så kvinnor jag känner och vet att de inte är några samförståndsvåp och butchflator är inga kvinnor? Jisses! Jag föreslår att du tar och tänder eld på den berömda SLIPSEN så att din homofobi blir internt logisk.