2006-04-06

Challenged

Okej, då var man manad att svara på frågor. Igen. Dessa kedje-intervjuer eller kedje-recept i bloggvärlden dyker upp då och då. Denna gång har Nisha skickat vidare frågor till mig, Helena Markstedt, Helle Klein, Bogdan.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?
"...städer, nya kraftverk, nya fabriker till en region som ingen tidigare lagt märke", Och Världen Skävlde av Ayn Rand (jag har fortfarande några få sidor kvar, därför den ligger framme och samlar damm).

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Luft. Visserligen bor jag trångt på mina 24KVM, men lite space finns det.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Nyss såg jag ett klipp om Moderaternas "Tornet", nåt slags sällskap med för mycket stålar. Skänker man pengar till partiet har man fan antingen för mycket pengar eller inget liv. Jag håller däremot inte med den skrajsna vänsterstatsvetaren som darrade på läppen och menade att "i Sverige ska vi ju inte ha det som i USA". Trams-pelle.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
Gud, ingen aning. Har ingen klocka på armen. Det kan nog vara 20.30. Fan, rätt var 20.16. Jag ligger 14 minuter före i tiden.

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Teven.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Gick (eller småsprang, som jag alltid gör) från pendeltågstationen i Flemingsberg hem. Bar på en tung kasse från en konferens jag varit på. Massvis med produkter från olika företag.

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Tidigare blogginlägg och vad som hade skrivits här och var. Läste Federleys blogg också, han hade ett kul inlägg om Nuder.

8. Vad har du på dig?
Underkläder, byter just om till pyamas. Jag gör alltid saker samtidigt.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Minns inte, förra veckan tappade jag tänker och blev förföljd av en massmördare. Så vad jag än drömt måste det ha varit så pass blekt att det fallit i glömska.

10. När skrattade du senast?
I dag när jag lyssnade på en snubbe som pratade på ett semnarium på temat kapitalism. Men jag skrattade när han pratade om kommunism.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Mina ljusgula tapeter och min stooora spegel från en skräpaffär i Hallunda centrum.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
JAAA! En indisk bebis i barnvagn på pendeln, med sina päron. Morsan var stykful, men bebisen jättesöt. Bebisens blick fastnade på mig hela resan, stackars liten. Och pappan var en jättegammal gubbe. Det kan ha varit morfar också, ifs.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Bättre frågor än väntat!

14. Vilken var den senaste film du såg?
Oj. Jag gillar inte filmer så jag har förträngt vad jag såg sist.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En skön lägenhet och RESOR. RESOR, RESOR, RESOR. Och så skulle jag investera i en företagsidé.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag spyr av vodka (det absolut enda som får mig att ....iiih...). Nästan så illa att bara doften räcker.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Fritt Kurdistan. (Om jag fick en sak till skulle jag önska ett fritt Assyrien eller vad det nu kan kallas, också).

18. Tycker du om att dansa?
Ja, bugg och kurdisk folkdans.

19. George Bush?
Från Sveriges Texas? Handlingskraftig, konservativ. Jag varken hatar eller älskar Bush, om man säger så.

20. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka... Vad får hon heta?
Nåt könsneutralt, men eftersom jag förmodligen inte kommer skaffa barn är det saksamma.

21. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han få heta?
Se ovan. Men jag gillar pojknamnet Siabend.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja, Wille Fahler från denna blogg har skrivit en del lockande om livet i exil (han bor i London). Ett land där de pratar begripligt måste det vara.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
"Du hamnar i helvetet med alla roliga människor som inte ödslat livet på fånig altruism. Ni har nu fri tillgång till allt förbjudet, och ni slipper alla mesar. Grattis."

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Krohnman, Wille, Louise och så kastar vi frågorna till någon som verkligen behöver uppdatera sin dammiga blogg också.

19 kommentarer:

Nisha Besara sa...

Hehe, vad roligt. Vad gullig du e som skulle önska ett fritt Assyrien! *skratt*
Ett fritt Kurdistan och ett fritt Assyrien. Vilket kaos det skulle bli...

Fredrik Lindholm sa...

Varför inte sälja vapen till dom? Det är ju fullständigt moraliskt riktigt att sälja vapen när båda parter i en konflikt hellre dör än att lever i fred med varandra.

Wille sa...

svarat.
Vissa frågor var riktigt trista, andra var lite roligare/mer engagerande att svara på.

sakine sa...

Nisha, jomen jag har ju alltid följt det kaos som med jämna mellanrum äger rum i Turkland/Mellanöstern...och så länge det är så så får det bli min prio nr 1 :o) (Visionärt får alla gränser försvinna, dock).

Wille, kul, ska spana in din blogg då...

Lindholm, du som inte ens visste att Armenien existerar...har du svarar på frågorna själv?

louisep sa...

Åh, gullesnutt, får ta utmaningen som en liten helgsyssla när man får vila hjärnan med skojiga saker.

Anna, Fair and True sa...

Gillar inte filmer??!!

sakine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
sakine sa...

Louise! Det är lugnt, förstår om du är upptagen med debatter mot Schyman och sånt viktigt ;o) (du var bra på radio!)

Anna, jaaa...jag är typ ensammast i världen med att inte gilla film. Det första jag kollar på när jag ska välja biofilm eller video är hur KORT den är. När jag väl måste titta, alltså...

Tror det beror på min rastlöshet.

Men jag har förstås gått med på bio på dejt, men av helt andra orsaker ;) En gång gick jag med på att se Spider Man, bland det värsta jag varit med om.......killar kan vara så barnsliga) Så numera tar jag inte ens risken att stängas in i en biosalong i mer än en timme oavsett omständigheter. Ja, såvida det inte är en film jag bara måste se (vilket händer kanske 1 gång på 10 år).

Anna, Fair and True sa...

Gillar du film hemma da? Pa TV eller DVD?

Anonym sa...

Vem är John Galt?

Saga Rosén sa...

"En indisk bebis i barnvagn på pendeln, med sina päron. Morsan var stykful, men bebisen jättesöt."
Vad du prata om mina landskamrater?! :)

sakine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
sakine sa...

Ooooh, shit. Sagish, jag *skäms*

Bebisen var så himla söt, har nästan aldrig sett så söt bebis. Men så kollade jag upp till kvinnan vid barnvagnen och så ser jag...eh, en...hjälp! :p

Anna, nä gillar inte film hemma heller :o/

Ragnar...ja du. Vi får väl se.

Fredrik Lindholm sa...

"Det första jag kollar på när jag ska välja biofilm eller video är hur KORT den är. När jag väl måste titta, alltså..."

Får väl ta och visa några flertimmarsepos för dig så att du ser ljuset, tidsangivelserna är längsta versionerna: Hitler -ein Film aus Deutschland (442 min); 2001 (160 min); Battlestar Galactica (mini) (180 min); Stalker (163 min); Solaris (165 min); Andrej Rublov (205 min) och så De sju samurajerna.

sakine sa...

Blä.

BLÄ.

442 minuter?! ALDRIG.

1 titel lät okej, alla andra: gäsp.

Fredrik Lindholm sa...

Vilken titel lät rätt då, fröken ADHD feat. MDMA?

Fredrik Lindholm sa...

P.S. Jag antar inte utmaningen. Kedjebrev bygger på att de emellanåt bryts. Annars så skulle de, med matematisk nödvändighet, kollapsa i förtid.

sakine sa...

"Stalker" förstås.

Fredrik Lindholm sa...

Oj! Det vore en syn för Gudarna. Sakine som tittar på en Tarkovskijrulle.