2006-04-25

Lite om varje

...små kommentarer om det ena och andra:

1. Censurera Calvin Klein? Gratulationer till det varumärket. Finns inget bättre sätt att hotta upp märken.

2. På TV4 Nyheterna 19.00. En kvinna har skrikit svartskalle till en kille i en håla. Fått betala femtiotusen spänn i skadestånd och 40 dagsböter för dådet ('förolämpning'). I rätten sa hon "vadå, det är ju så" när åklagaren frågade varför hon hade sagt svartskalle. I slutet av reportaget slängde hon med handväskan takt på en kamera. Ha-ha! Sjukt humoristiskt.

3. www.ekonomifakta.se är en grymt bra sida, jag ställde i dag en fråga om BNP-siffror och fick ett utförligt svar på kort tid. Rekomenderas.

4. I morgon drar jag till Malmö. Chokladfabriken. Därefter till Luf-Malmö för att prata yttrandefrihet bl a. Sen blir det flyg hem, räknar med en lång dag i morgon.

5. På torsdag ska jag bjuda en bloggare på öl, på söder. Det ska riktigt bli trevligt.

6. På lördag ska jag se en film av Martin Borgs om skatteslöseri. Yeah.

7. Jag ska till Almedalen, förmodligen stanna där några extra dagar också. Det lär bli roligt i sommar. SSU ska ha kongress. Eller förlåt, "Unga sossar" ska det ju heta. Fick ett flygblad i handen ( stresstunneln - Sthlm) häromdagen. "Är du röd eller blå?"

Fyllig lila, så klart.

18 kommentarer:

Anonym sa...

En kvinna har skrikit svartskalle till en kille i en håla. Fått betala femtiotusen spänn i skadestånd och 40 dagsböter för dådet ('förolämpning'). I rätten sa hon "vadå, det är ju så" när åklagaren frågade varför hon hade sagt svartskalle. I slutet av reportaget slängde hon med handväskan takt på en kamera. Ha-ha! Sjukt humoristiskt.

Femtiotusen spänn i böter för något som sagts i affekt mellan två personer, där enda 'åskådaren' är en mobiltelefoninspelning, är inte alls sjukt humoristiskt, det är bara sjukt, eller rättare sagt sinnessjukt.

Men dessa sanslösa proportioner kan du ju ta upp när ni snackar 'yttrandefrihet' i Malmö.

I morgon drar jag till Malmö. Chokladfabriken.

Chockladfabriken? Tänker du sabba passformen på de röda brallorna? :o)

Anonym sa...

Sakine, sluta lobba för
Svenskt Näringsliv (c)

Anonym sa...

Vad kul att du ska till almedalen! Då ses vi där. Varmt välkommen till RFSU huset, mer info om det senare...
/Daniel

Anonym sa...

Öl med bloggare samma dag som det har sålts 31 000 plåtar till Råttsunda. Jag hoppas att du skäms. Som en hund.

Wille sa...

Så om någon känner sig förolämpad så är det ett brott nuförtiden? Sinnessjukt är bara förnamnet.

hrm sa...

Men Wille, för fan! Tänk om naagon blir kränkt! Högern visar sitt människoförakt igen.

Wille sa...

Henrik:
Sluta gapa, jag äter precis min lunch bestående av ett stycke levande bebis.

hrm sa...

Jaha, högern behagar skämta om barnamord också. Nu är det jag som mailar Aftonbladet.

Wille sa...

Tok-högern om jag får be..

Du är inte möjligtvis släkt med Bulten i Bo eller någon annan ytter-vänster bloggare? Du är rätt övertygande i ditt skådespel. :)

Peter sa...

Krohnman: A-I-K! Ses på norra stå =)

Saga Rosén sa...

Du och jag på gotland. Håhåjaja, det lär gå som det brukar;)

sakine sa...

Ey, era högerspöken som baxar min blogg :p

RL, Det enda som var humoristiskt var att hon drämde till med handväskan.

Vadå lobba för svenskt näringsliv? De är INTE tillräckligt dogmatiska ;)


Kronish och Saga, äh...jag har fan blivit en sopa på fotboll, allt har liksom fallit bort. Sorgligt.

I stället prioriterar jag tantsnusk (konståkning) och politiska torrisdebatter. Hur illa har det inte gått...

Wille, langa hit en jävla bebis eller hemlös så man får öva skott.

sakine sa...

Saga - ja Gotland kommer bli SJUKT!!!

*längtar*

Anonym sa...

En sak slog mej ang. damen som ropade svartskalle och fick böta. Damen hade sagt att hon blev väldigt rädd för denne sv-le. Men, hur i helsike vågade hon då ropa svartskalle efter honom?

Vilket flygbolag anlitar ni? Luftwaffe?

hrm sa...

Wille: Jag är Bultens far.

Anonym sa...

En sak slog mej ang. damen som ropade svartskalle och fick böta. Damen hade sagt att hon blev väldigt rädd för denne sv-le. Men, hur i helsike vågade hon då ropa svartskalle efter honom?

Det slår mig mer hur en kille i sina bästa år kan få för sig att spela in en gammal kärring, för att sedan sno henne på 50000 (undrar f ö vad denna cirkusrättegång kostat skattebetalarna).

En normal person skulle ha nöjt sig med att skälla tillbaka.

Fredrik Lindholm sa...

Vad får man för en miljon då?

sakine sa...

RL, å andra sidan kanske underliga lagar ändras fortare om man använder dem?