2006-06-30

Why now?

Kom hem efter några ärenden i stan efter jobbet och var trött. Inte på humör för att gå på fest som det var tänkt. Ska upp 5 och har en massa saker att fixa i morgon. Eftersom en tjejkompis från Uppsala ska till Gotland tillsammans ville hon komma dagen innan (så reser vi ihop söndag morgon). Sen ska min far över med lite prylar.

Okej. Det innebär städning i morgon. Dessutom ska jag packa, hinna färga håret, har tvättid kl 17.30 med jävla mera.

Såååå....Sakine bestämmer sig för att sova tidigt. Hur bra går det? Gissa!

1. Krohnman och Slätt ringer och skriker i luren. Något om kurder, att jag alltid bangar, att jag ska fixa en färdig tjej-lista till Slätt när han anländer till Gotland och ...ja, minns inte resten.
2. Någon sms:ar.
3. Någon jävla till sms:ar.
4. Syrran ringer mobilen.
5. Syrran ringer hemtelefonen.

Då är det KÖRT. När vi pratar pratar vi ett tag.

Och det är trevligt. Men varför just i kväll? Varför måste alla ringa mig sent en fredag kväll när jag antingen är ute eller har slocknat? Varför fattar inte folk att jag är en morgonmänniska? Varför tycker folk om telefoner öht? Det sjuka är att min lillebror (!) ville slöprata med mig i telefon tidigare i dag. Det har inte hänt på två år (och då ringde han desperat för att få instruktioner till en varma koppen).

Nu när jag inte kommer att kunna somna om är det lika bra att börja städa i natt. Om jag är grinig och bråkig i morgon är det inte mitt fel. Att man inte kan få lite lugn och ro. Suck...det händer att jag verkligen avskyr social kontakt. Inte ofta, men när det väl sker så blir det intensivt.

11 kommentarer:

Wille sa...

Öm, ryck ur kontakten och sätt mobilen på tyst läge?

Jag har min mobil på tystringning mest hela tiden. Rätt skönt, även om vissa irriterar sig på det. :D

Anonym sa...

Måste vara hemskt att vara så populär! :D

Var lite otrevlig så kanske du blir av med både släkt och vänner....

Wille sa...

Var lite otrevlig så kanske du blir av med både släkt och vänner....
Exakt. Har funkat utmärkt för mig.

sakine sa...

Morgon och upp & hoppa för min del. Hjärnan känns som en seg klump.

Wille, problemet är att mobilen är min väckarklocka (stod inte ut med en nyköpt, den tickade, och har inte orkat engagera mig i det i gen).

Peter, eller hur! Problemet är att de inte ringer när man vill, utan olägligt :o) Jag har dessutom lite svårt för telefonbabblande.

Vara otrevlig? Jag tycker att jag är ganska otrevlig. Brukar kallas "svensken" av många bekanta. ;p

Jag kanske ska bli lite värre. Försöka går ju.

Anonym sa...

de flesta mobıler har högt alarm aven om mobilen ar i tyst lage.
prova far du se
/Leman

Unknown sa...

Min Samsung sätter på ljuder igen när man ställer in alarm. Klar designmiss.

Jag undrar varför ingen uppfunnit en riktigt bra väckarklocka. Bara en sån sak som att ljudet alltid är irriterande (BeEEK BEeEK BeEEK BEEeK) gör mig på dåligt humör. Jag mår mycket bättre när jag väcks av min telefonsignal.

Anonym sa...

Nutte. Banger.

Anonym sa...

Noffe. Banger.

/redaktörn, den där listan bör vara hemlig, annars funkar det verkligen inte saki haha

Anonym sa...

Uj, vad grinig jag var när jag skrev inlägget.

Hörrni, jag är på Gotland och har noll datortillgång (nästan) såååå....jag börjar förmodligen att blogga först på söndag igen :) ha en bra vecka.

Anonym sa...

Jag begriper inte hur du pallar vara i det där hycklarinfernot, för mig räcker det efter att ha kollat morgonnyheterna två dagar i rad, det är ju bara Almedalstjafs (med tomma politikerlöften) på alla kanaler :o(

...hinna färga håret,

Färga håret? ...men e inte du svarthårig redan från början? ...eller är det blondering på gång :o)

sakine sa...

Rl, nä men jag färgar det lite röd-lila-svart på sommaren :o)

Blond ser jag ut som en pajas.