2006-06-28

Inkonsekvent av DN

Yttrandefrihet är min absoluta hjärtefråga. Det är en mänsklig rättighet som trampas sönder och samman runt om i världen, till viss del även i Sverige. Runar, Muséer, Komiker, Green, Karikatyrer, nassar, Jesus-kränkare - är alla exempel på det.

Och håhåjaja, då var det dags igen: fick nyss tips om dubbelmoralen hos b la DN, som inte försvarar muslimska samfund som gör antijudiska utspel (men som föredömligt reagerade i fallet Green och hans rätt att yttra sig). Suck. Återkommer förmodligen i ämnet när jag är på humör.

Dilsas krönika här.

Henrik Tornberg skriver här.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kollade Dilsa (som e bra för att vara blatte ;o)

Justitiekanslern Göran Lambertz har beslutat att lägga ner förundersökningen mot Stockholmsmoskéns bokhandel som sålde videokassetter och cd-skivor med kraftigt antisemitiska budskap och uppmaningar till mord på judar.

Vad den sosse-påläggskalven JK gör är väl inget att uppröras över (vem hade trott något annat?), men det stör mig faktiskt mer att en Stockholmsmoské, har en propagand…eh…bokhandel

Lambertz tycker att judar som är födda i Sverige och ibland inte har någon relation till Israel får tåla hetsen mot dem. Bara för att de är judar.

Vilket i förlängningen innebär att folk som typ Henke Larsson o Martin Dahlin ’får tåla’ hetsen för att de hade den dåliga tajmingen att födas som ’negrer’ i Sverige.

Lambertz är ett typexempel på sossekrati.

Ha det f ö kul i politikerträsket, är det någon speciell muf:are du har ragg-koll på eftersom du tänker gratis-dricka på deras klubb? :o)

Anonym sa...

Anonymous ovan var RL

Anonym sa...

Ja, jag tyckte också den där ledaren var konstig, och skrev om det:
Talar DN med kluven tunga?

sakine sa...

Björn, vilket bra inlägg...

(Jag länkade till det på ett fp-forum, hoppas det är okej. Kände att det behövdes där).

RL, Dilsa är ju ganska bra. Vadå "för att vara blatte", gå och lägg dig va ;)

Och NEJ, inget raggande här inte. I synnerhet inte med politiker, *rys*. Man (vi som är under sextio) kan faktiskt festa med folk ändå...tror jag.

Jonathan Leman sa...

sakıne och björn

tack för lankarna och inlaggen.

postade en kommenar ı björns blogg

Anonym sa...

Sakine, ujdå... Tror du folkpartisterna blir arga på mig? De kanske tittar på min text och bestämmer sig för att utvisa mig tillbaka till Norge eftersom jag inte uppfyller språkkraven. Herregud, ibland skriver jag som en kratta... ;)

Nä, skojar bara. Klart det inte gör nåt.

sakine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
sakine sa...

Björn, puuh..skräms inte så där ;-)

Ja du, man vet aldrig med folkpartister. Allt för många tycker dessvärre inte att yttrandefrihet väger särskilt tungt.

(Men muslimer fick förstås ta kränkningar, dååååå kunde Leijonet öppna käften minsann). Principlösheten gör mig smått illamående.

Det är verkligen inte bra när dessa frågor dyker upp just när mitt humör är i nivå med Bosse Ringholms. Iigghhh....