2006-06-02

När hoodsfred kommer...

...till hooden, smiter jag till innerstan och springer. Jag kanske har fått 14 mail sammanlagt den senaste veckan med påminnelser till förortsfestivalen. "Koooompish jallaaaa!" Påminnelse har även kommit inför "Sverigeparaden" på nationaldagen.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag brukar få fel (i frågor som rör EU, rökförbudet, medmeramedmera). Kanske har jag haft fel om Gringo också. De är ju på något sätt rätt i tiden. Precis som så mycket annat.

Dock inte jag.
-------------------------

& i kväll lägger jag mig tidigt. Om jag inte bloggar på några dagar vet ni att jag inte lever.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska väl ut och demonstrera imorgon? LUF ska ju delta i "piratdemonstrationen" tillsammans med bl.a. UV och OP. (AFA hittar säkert dit också, dom brukar ju dras till sådana tillställningar). Har ni några aktivister inom LUF?

Anonym sa...

Jodå, demonstrationen är uppmärksammad på AFA:s hemsida. Där står bl.a. "Flera fraktioner av Osynliga partiet kommer att delta i manifestationerna, för att försvara de digitala allmänningarna." CUF ska visst också delta. Centern och OP sida vid sida i ett demonstrationståg....

Anonym sa...

E sossen Gäjjrådd här o skräpar också? :o(

Du ska väl ut och demonstrera imorgon? LUF ska ju delta i "piratdemonstrationen"

Vilken piratdemonstration? ...är det angående fildelarna?

Anonym sa...

http://piratbyran.blogspot.com/

Fredrik Lindholm sa...

Nej, du har fullständigt rätt om Gringo. Ingen ärlig person kan tycka om en statsfinansierad predikan av etnomasochism och uselt språkbruk.

sakine sa...

Jayrod, det var nog tänkt från början. Men det lär inte bli någon demonstration i Sthlm vad jag hört. Inget tillstånd och kaos pga maration & studenter. I Göteborg däremot.

Visst finns det fildelaraktivister i Luf. Vilket är bra, varför ha lagar som inte går att följa, varför ska vissa branscher slippa anpassning till omvärlden?

Nåja.

Lindholm, jag gillar det usla språkbruket. Jag gillar att de skaffar sig komersiella sponsorer. Jag gillar däremot inte när de mjölkar kommuner på pengar, inte heller tror jag på deras masoud-kamali-inställning-light. Typ så.

Anonym sa...

Jag gillar Gringo för att de sprider positiva viddar.

Och så driver de med att dela in folk i blattar och svennar. Eller så driver de inte. Det är svårt att veta. Driver de så är det skönt.

Anna, Fair and True sa...

Lycka till!

sakine sa...

Jonas, JAAAAAA! Jag dog nästan. Har just lagt in en bloggpost ovan med bildbevis ;)

Fredrik Lindholm sa...

"jag gillar det usla språkbruket"

Får jag rekommendera GG Allin (1956-1993)? Hans texter är inte heller speciellt avancerade, men de har en rå äkthet, till skillnad från gringoiternas blaserade fjärtar.