2006-06-22

Klirr-klirr!

...jag var grinig i går över en del ändringar i en text (jag skrev inte att Lövdén inte lever som han lär, förvisso sant men det skiter väl jag i) plus småändring på slutet. Inte första gången det sker utan förvarning. I hate it!!! Men nu antar jag att det var sista gången...

Äh, hur som helst; det verkar gå bra ändå. Jag fick nyss mina första pengar på kontot!

"Jag tillhör inte den där gruppen av bostadsvillha-are eller vad man ska kalla dem så jag var inte så intresserad av att hjälpa till med insamlingen, däremot skickade jag just över 60 kronor till ditt konto som räcker till en kebabtallrik med ris på Folkets kebab - eller en Big King XXL på Burger King ifall man nu inte tycker om kebab."

Folk är ju bara för söta. Ha-ha...

I dag ska jag besöka Göteborg. I morgon är det väl midsommar? (Vad ska man då hitta på? Har inte Gringo någon fest för blattar?) Förra året cyklade jag, en iranier, en kurd och en svensk på midsommarafton. Vi fick övernatta utomhus i Åtvidaberg, en håla jag aldrig vill uppleva igen. Anledningen var att iraniern hade missat boka vandrarhem.

Bakom en skolsal. I hjälmar. Under duggregn. Det ska jag försöka tänka på om jag får tråkigt i morgon.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Förra året cyklade jag, en iranier, en kurd och en svensk på midsommarafton.

Men... e inte du också en kurd? ...isf borde det stått: cyklade jag och en annan kurd, en iranier osv ;o))

Vi fick övernatta utomhus i Åtvidaberg, en håla jag aldrig vill uppleva igen

Hur hamnar man i den hålan, den ligger ju långt ifrån alla vettiga vägar

Anonym sa...

Sho Sakine, fin blogg!

Vi har ingen blattemidsommar, även om midommar latino på järvafältet rekommenderas, det är sjukt multikulti.

Annars kommer jag att chilla nånstans i skogarna mellan akalla och sollentuna, det är väl ditt gamla hood?

Hare soft!

Anonym sa...

Ehhmmm:
Men... e inte du också en kurd? ...isf borde det stått: cyklade jag och en annan kurd, en iranier osv ;o))

Nej, det borde stått: "cyklade jag och en annan landlös och en fin iranier (med land).." ;o))

sakine sa...

RL, hrm. Jag har blivit så retad för att vara svennig på sistone att jag varken vet ut eller in...skyll inte på mig, skyll på mina blattiga svennepolare.

Jag vet, Åtvidaberg är en riktig håla. Men vi hade samma "kartläsare", som vandrarhemsbokare...

Sia, käft roffare. Vad ni var usla i VM, fula som stryk och tittförbud för alla persiska brudar (hur de kan vara så vackra när männen är världens fulaste övergår mitt förstånd).

Dan B! Weo, och jag som tänkte att "hoppas ingen från City läser mitt utbrott" ;o) Men du är hjärtligt välkommen. Fina alternativ till midsommar, och japp: i Sollentuna är jag uppväxt. Norrförort är skönt, men jag gillar nog söderhood lite bättre. Skärholmen är ljuvligt. Softish.

Peter sa...

Sakine: Skärholmen ljuvligt? Trodde du var leds på såsseskiten. Det går heta rykten i bloggosfären att du har funderat på lite mer nordliga förorter igen.

sakine sa...

Doyobi, vah! Rykten är många gånger längre fram än vad min hjärna hinner klura ut. Sure, visst flyttar jag. Jobbar på Kungsholmen och festar mycket norrut/stan, då blir det lite segt med Flempan. Sen är ju lyan min, jag kan hyra ut den tills sossarna i kommunen äntligen bygger fint här (det finns schysta planer) och priset går upp ;) Vi får en massa storstadspengar vettdu.

Solna tex vore finfint, blåkulla tex. Paraboler, låg skatt, natur & nära stan. Samtidigt känns det som om det vore kul att verkligen bosätta sig i stan om man ändå ska "flytta rejält". Får se...hur mycket pengar det kommit in på kontot från jagvillha:arna.

Var går bloggryktena btw?

Peter sa...

Bloggryktena går här dummer, SÅ intresserade är inte folk av var du vill bo :P

Ska sätta in 20 pix på ditt konto så att du har råd att åka ut hit och se att det inte finns så många paraboler. Konstig villfarelse du lever i.

sakine sa...

Jamen jaha. Och jag som trodde att en ny Eduardspryl var på g.

Vah! Har ni lantisar trängt ut mina turkar i Blåkulla? Skäms.

20 spänn blir bra, så använder jag mitt SL-kort & köpper en fin glass till resan.

Peter sa...

Så, nu har du fått pengarna. Allt för ett bonnigare Solna.

sakine sa...

hahaha! Snälla säg att du skämtar!

Peter sa...

Jag är inte särskilt skämtsam av mig, kolla ditt konto...

sakine sa...

...galning! :oD

Ringde banken men det var stängt. Ska kolla hur mycket det cash det har rullat in, på måndag.

Jag får väl ta mig ut till Solna och bjuda på en Piggelin om inte annat.

Tänk, jag kanske har haft fel om såssar trots allt.