2006-06-11

Skitmatch

0-0 mot bananbåtslag nr 1?! Hjälte: Wilhelmsson, Sopa: Henke.

11 kommentarer:

Wille sa...

Vafan, mitt gamla juniorlag hade kunnat vinna mot T&T.
Sverige kan suga på mina genitalier.
F ö har jag druckit 14 33cl öl + 4 sexor absinth, därav mina sofistikerade kommentarer.

sakine sa...

Ooooh...då är jag nog mest imponerad över att du ens lyckas skriva. =)

Nämen allvarligt: Jag funderar på att heja på Holland & Brasilien om det inte går mycket bra för Sverige framöver.

sakine sa...

Mexiko VINNER! :oD

Det här väger nog upp gårdagens tråkmatcher & att van nistelrooy byttes ut i hollandmatchen just när jag började titta.

Anonym sa...

"bananbåtslag?"

fan, du är ju kolonialist på riktigt.

sakine sa...

på *jättejätteriktigt*

I fotboll är bananbåtslag dåliga soplag. Ungefär som Sverige var i går. Det har inte med ekonomi att göra.

Fredrik Lindholm sa...

Sverige: Sägs vara ett jättebra lag. Trinidad & Tobago: Sägs vara det sämsta laget i hela VM. Matchen: slutar oavgjort. Logisk slutsats: Båda lagen är lika dåliga.

sakine sa...

Lindholm, fotboll har INGET med logik att göra.

En vettig slutsats är snarare att Sverige spelade sämre än väntat. Men att vara lika dåliga som T-T??

Man måste vara ond som påstår något sånt...

Anonym sa...

Fuck sverige! Så jävla dåligt... Och det är signifikativt för hur vårt samhälle fungerar idag.

Det FINNS ju faktiskt superstjärnor i laget. Skit och pannkaka att de inte får bättre regi.

Mentala spärrar. För mycket sosseri och för lite professionalism. Och bort med Lallarbäck!!!

Wille sa...

Sverige: Sägs vara ett jättebra lag. Trinidad & Tobago: Sägs vara det sämsta laget i hela VM. Matchen: slutar oavgjort. Logisk slutsats: Båda lagen är lika dåliga.

Sverige sägs bara vara ett bra lag i Sverige. Denna illusion upprätthålls sedan med hjälp av lite lösryckta citat ur kontext av utländska fotbollkännare och personligheter.
Sverige åker ur i gruppspelet, Ljungberg slutar med landslagsfotbollen för att satsa på klubbkarriären. Kom ihåg var ni läste det först.

Fredrik Lindholm sa...

Madon: För att matchen slutade oavgjort. Innan matchen så kunde man tro av det jag läste att de historiedeterministiska marxisterna hade omskolat sig till sportjournalister.

sakine sa...

Kungen, jajaja. Och det där skulle vara objektivt?

Henke s-ö-ö-ö-ö-g.