2006-06-10

Lång dag i går













Just ja: om någon är jättekänslig för att ha hamnat på bild - ryt till så kanske jag bryr mig. Angående bilderna: Först ut är Uppsala & lillebrorsan. Sen har vi några bilder från bokreleasen i går. Det var jättetrevligt! Kul att se några nya ansikten från bloggvärlden. Kul också att få delta i boken & jag hann fixa hela nio (eller tio?) namnunderskrifter från övriga författare. På bilderna finns Krohnman, Isobel, Malm, ett gäng vänsteraktivister, Ida & Ingerö bl a. Jag smet runt 00.00 p g a trötthet. I kväll väntar VM-kväll i Aspudden. Måste ju ha lite krafter kvar till det också...

21 kommentarer:

sakine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
sakine sa...

hahaha...Jonas, DET ser jag fram emot (även om det typ är ganska omöjligt).......

Nä, fyfan, Sverige spelare 0-0 ikväll. Så vad som helst går an - som sparkar på MÄN.

Wille sa...

F ö, varför ser du fullare ut än din bror på fotot när det är han som tar studenten? Borde det inte vara han som inte vet vad han heter eller var han är?

Andra noteringar: har Ingerö blivit deprimerad och ätit upp sig efter bloggoskandalen?

Ska kanske sluta fylleskriva nu.

sakine sa...

Wille, heeehehehe...

Bloggarna skulle sannerligen livas upp en del om alla skrev i berusat tillstånd :o)

& NEJ jag var spiknykter där ju!

Lite snurrig av solen bara.

Anonym sa...

Wille, du har helt rätt. Saki ser sönderknarkad ut...

sakine sa...

SIA DIN KAMEL!!!! Mexiko knäcker er NU :oDDD

Anonym sa...

Som Wille skriver verkar allas vår Ingerö ha ätit upp sig..

sakine sa...

Fasen vilka viktiga saker folk lägger märke till!

:p

Wille sa...

Jag må ha varit full bortom förstånd, men tydligen tycker många att jag var klarsynt. :D

sakine sa...

Wille, var inte så hoppfull. Vem vet, kanske det är Daniel som är stupfull ikväll?

Wille sa...

Aha, så mellanöstern folk kallas för "kameler"?

Själv har jag tidigare hört "sandrövar" ("sand-butts"), vilket jag antar är en referens till den dominerande landskapsbilden i trakterna.

Wille sa...

Har de ens kameler i mellanöstern förresten?
Trodde det var mer en nordafrikansk grej?

Anonym sa...

Saki, kom tillbaka när "Kurdistan" är med i VM. Förresten, jag hittar inte Kurdistan på kartan, är det något fel på min karta eller? =)

sakine sa...

Wille, det är araber och iranier som brukar kallas kameler (nåja, egentligen bara arbaer, men det är så passande för Sia).

Sia, vad har du för gammal karta? (Brukar åtminstone finnas med kursivt) och halvstreckat. Men vänta bara :) Till skillnad mot er förlitar vi oss inte på Allah så jag har höga förväntningar på framtida VM.

Wille sa...

Till skillnad mot er förlitar vi oss inte på Allah så jag har höga förväntningar på framtida VM.
Har inte Kurdistan sina egna små kommunistrevolutionärer (vill minnas att PKK knappast är liberaler)?

Johan Ingerö sa...

Saki,

Min hämnd blir fruktansvärd... ;-)

sakine sa...

HJÄÄÄÄLP...!

*skakar*

Johan snälla skona mig!

Wille, jo men PKKs tid är jävligt över på 00-talet.

Wille sa...

Wille, jo men PKKs tid är jävligt över på 00-talet.
Ok, som sagt, mina mellanöstern historiska kunskaper haltar något, särskilt när det gäller folk som inte haft något eget land sedan.. någonsin?

F ö är jag lite skeptisk till AK-47 bärande revolutionärer, såvida de inte citerar amerikanska och brittiska upplysningsfilosofer och föredrar att kasta té över skeppsrelingen framför att faktiskt ta kål på folk.

sakine sa...

Wille, sedan 1948. Och sluta dryga så förjävligt ;)

PKK bildades kring -78 och är en produkt av sin tid (dvs under en tid med Grå vargar [turkiska nationalister som terroriserar civila] och en global vänstervåg). Jag är mer förundrad över att det inte finns en massa kurdiska terrororganisationer, snarare än att relativt sett futtiga PKK uppstod och dessutom kriga på egen planhalva (!).

Vi får ta en lektion om det en vacker dag ;) Så får jag kanske ta igen lite historia om grannlandet i öst.

...att läsa Erixons "analyser" om Mellanöstern och dess toktokiga små folk räcker, som du säkert anar, inte.

Anonym sa...

PKKs aktioner ska fördömas. Däremot är PUK, Barzani etc. fullt legitima rörelser.

sakine sa...

Så kurdiskt motstånd är okej - bara det är rätt kurder som utför det?

För övrigt en mycket vanlig utgångspunkt. Däremot delar jag den ej.

Du får skilja på 'vad' du ska fördöma och vad du anser är legitima rörelser..? Det finns ingen kurdisk organisation som tar till våld "för skoj skull".

Puk & KDP är bra för att de gör någon nytta och för att deras politik leder rätt. Men deras våld är(var, snarare) precis lika illa som något annat våld som helst.