2006-06-30

Sista arbetsdagen

..innan semestern.

G. vad skönt. Men det har varit en rolig vår, upp och ner, men ändå förhållandevis bra. Anledningarna är nog många.

Jag har ett roligare jobb. Mer utvecklande och mer eget ansvar för slutresultatet.
Jag har varit singel hela våren (nästan extremt singel).
Jag har festat och minglat så att det räcker och blir över.
Jag har varit med ganska roliga människor, helt enkelt.
Jag har motionerat okej (maraton, you know).
Jag har valt bort många tråkiga saker och inte varit en "god människa" (det finns dock alltid mer att kapa, ungefär som att städa garderoben och slänga kläder - det tar aldrig slut).

I sommar ska jag ta det lugnt, jag ska till USA för första gången, ut en hel del i Stockholm och förhoppningsvis ta mig i kragen och skriva en bok. Det blir en fin sommar.

14 kommentarer:

Wille sa...

För mig är det sista arbetsdagen tills jag känner för att jobba igen. :)
Vilket lär vara någon gång i augusti igen misstänker jag.

Fast å andra sidan har det varit så slött på jobbet i två månader, så det är på tiden att jag kommer loss..

Anonym sa...

En bok ... spännande. När du gjort det får du gärna berätta hur man håller disciplinen uppe.

sakine sa...

Wille, andra har ju inte haft så såååå slappt, precis. Först skrev jag en rapport (seriösa grejer) och nu pysslar jag med någon form av opinionsbildning. På arbetstid. Det har varit lovely.

I höst får man se vad som händer. Eller i vår. Känns skönt att inte riktigt veta. Men något gör jag oavsett, har svårt att bara vara ledig (har redan lite ångest inför sommarens lediga dagar...)

Johan, jamen visst! Jag hade lyckan att bli kontaktad av ett bokförlag för ca 1½ år sedan eller mer, men då blev aldrig något av det. De ville att jag skulle skriva en barnbok ("du är som en modern Pippi!"). Men nu har jag fått ett annat tips som jag gillar, så det är dags att ta tag i saken på allvar. I annat fall får jag skämmas bittert.

Anonym sa...

Wille, andra har ju inte haft så såååå slappt, precis.

Aha, så det var detta du skrev när du slöade på jobbet idag istället för att hjälpa oss andra. Direktlänk till chefen bara för det, du ska inte komma undan...

sakine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
sakine sa...

Sia, näää men efter det att DU mosade mina fingrar.

Om nu någon frågar sig vad detta är för internt syskontjafs mellan mig och Sia: Sia jobbar numera där jag jobbar, och skulle hjälpa till att flytta möbler på kontoret (nytt golv ska läggas i sommar). Efter den första byrån hade han sönder mina fingrar. Svaga rackeren höll inte upp tillräckligt.

Chefen vet inte ens att jag har en blogg. Tror inte att han bryr sig heller. Vore jag du Sia, skulle jag akta mig för att inte se en massa insändare framöver där du tycker till om det ena och andra ;o) Och hör sen!


ARGENTINA LEDER!!! YES!

sakine sa...

Inte längre...skit.

Anonym sa...

Domaren är ju köpt, det ser man. Tyskland får bara fördelar...

Anonym sa...

När du gjort det får du gärna berätta hur man håller disciplinen uppe

Det skulle jag också gärna vilja veta. Jag borde fortsätta på mitt Stora Epos, men det är för jobbigt när saker och ting bara kommer ivägen hela tiden. :)

Ingen som känner någon som vill ha en lätt avdankad bloggare som ska sitta och blogga hela dagarna och få betalt för det?

Wille sa...

Självgod som jag är har jag försökt mig på att skriva mina memoarer ett antal gånger.
Jag brukar komma ungefär till "Jag föddes en varm Fredag i Juli i nådens år 1978", sen tappar jag intresset och motivationen.

sakine sa...

Björn, ja jag skulle gärna kunna få betalt för att blogga. Vilket drömjobb. Åååh, vilket drömjobb!

Wille, oj vad självgött. Nästan lite kul. Sånt fick man ju pyssla med mycket i skolan, uppsatser om sig själv och liknande. Jag har nog tröttnat rätt rejält på 'mig', men kämpa på du när ditt intresse för dig själv inte är helt utdött.

78 är väl ett ganska tråkigt år. Apåret 1980 är häftigast. Däremot är jag fisk, det mesigaste stjärntecknet av dem alla.

Se där. Jag kanske är lite ego i det här avseendet trots allt. Det är kanske alla bloggare.

Aja, diciplin är bra vad man än gör. Jag kan vara sjukligt diciplinerad när jag väl bestämmer mig. Sen gäller det ju att komma ens dit. Planering, planering och hjärnverksamhet.

Anonym sa...

Nog tyder det på visst ego att döpa sin blogg efter sig själv...

(Skall jag säga osv...)

sakine sa...

Johan...hehe...poäng i det. Jag har varit inne på att byta med inte kommit på något finare alternativ ;)

Sanningen är att vi schizomänniskor har svårt att sammanfatta det vi står för i ett till tre ord. Då är det enklast med bara namn.

hrm sa...

1987 är coolast, no questions asked. Eddie M;urphy har kallat det för fuck fest -87, bara en sån sak.

F.ö. får hårda metall-arbetare spm jag själv inte semester förrän nästa vecka :(

Och; Deustchland, Deustchland über alles!