Läste ni den där nya lilla gratisblaskan? Rätt skön mix av kvälls-, och gratistidning. Samtidigt undrar jag om det inte blir lite väl tight på gratistidningsmarknaden för den.
& den kändes faktiskt inte så häftig som jag hade förväntat mig. Det enda 'nya' var ju formatet och de amatörmässiga vimmelbilderna. Oskarpa, som resten av tidningen.
Låter de fler ungdomar komma till tals och blir riktigt street-creddig, kan den kanske funka. Nu spretar den åt alla håll och kanter.
4 kommentarer:
Låter som en jobbansökan.
?
Heh, nej du. Alldeles för fjortis. Men jag är definitivt intresserad av Media & PR, och förstås av "gratistidningsmarknaden".
Bortsett från det var det ju en förnuftig gissning.
Ps. F.ö gillar jag Expressen bättre än Aftonbladet. Ds.
Åååh...idag var de slut innan jag hann nafsa till mig en...
Det är ingen gratistidning.(There are NO free lunches!)
Kostnaden för denna "högklassiga" tidsskrift, betalas istället genom anonser. Priset för tidningen transfereras till produktsidan genom anonsmarknaden. Sk omkostnadstranferering.
Du (och även de som inte köper tidningen) betalar mer för produkterna.
Rättvist? När dylikt görs genom skatt klagar liberalerna. "Varför ska jag betala fast jag inte brukar tjänsten/produkten" mm. När näringslivet gör samma sak, är det fullständigt tyst i de liberala leden. Visst är det besynnerligt?
Skicka en kommentar