2007-01-26

Özz årets kurd

I går, kurdgala. Det var väldigt trevligt måste jag säga. Så många människor man kände igen!

Priser delades ut. Förlåt, jag är så dålig på namn. Men en judisk kvinna som har startat en skola (barnhem?) i Kurdistan fick pris som årets kurdvän och en gammal man fick hederspris som jag trodde skulle gå till Gösta Ekman. Ett pris jag dock har koll på är Özz som blev årets kurd. Darin som har varit det i ett år nu, intervjuades. Hjälp. Låt killen sjunga. Låt honom vara när musiken har tystnat. Han förvandlas ju till en liten liten liten pojke! Andra priser delades också ut, b la för intressanta uppsatser.

Måste säga också att Özz och Nishti Stêrk var strålande. Jag fick syn på Bengt Westerberg också. Han och hans vackra fru nafsade åt sig käk.

- Hej! Jag har också varit folkartist.
- Jaha! Hej du. Varit, säger du?
- Jaa.... jag lutar åt det nyliberala.
- Ja tycker du som jag att folkpartiet har blivit nyliberalt? (Han verkar höra dåligt).
- Ehrm...inte direkt.

Nåja. Tobias Billström smög omkring med folklig "rygga" och välklädd politisk sekreterare från
Muf. I övrigt som sagt många kurder. Dilsa som vanligt råsnygg och alla sydkurder med bländande glitterklänningar.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du länka till någon sida där alla vinnare presenteras?

Claes Nordmark sa...

Det var en grym gala! Precis som du önskar jag att Darin fått hålla sig till sången och kunde gärna ha fått sjunga mer än en låt. Missade Bengt Westerberg, men knappast Tobias Billström...den hale moderaten... ;-) Missade tyvärr dig, synd att du gick så tidigt, det var skönt mingel efteråt.

Johan Hedin sa...

Hm.. jag har ofta sett personer som gått från att vara aningen obskyra artister till att bli folkartister. Men aldrig någon som gått i motsatt riktning!
Imponerande!

Anonym sa...

Kurdgala!? ...var hölls den, var det i Kirkut (eller vad det nu heter) eller någon annanstans i Kurdistan? :o)

Muf. I övrigt som sagt många kurder. Dilsa som vanligt råsnygg

Ok Dilsa är snygg, men är hon verkligen moderat?

Anonym sa...

Tillägg:

Jag fick syn på Bengt Westerberg också. Han och hans vackra fru nafsade åt sig käk.

Bengt-vet-Bästerberg, mannen som gett humorlösheten ett ansikte :D ...så han har en vacker fru, där ser man.

- Hej! Jag har också varit folkartist.
- Jaha! Hej du. Varit, säger du?
- Jaa.... jag lutar åt det nyliberala.
- Ja tycker du som jag att folkpartiet har blivit nyliberalt? (Han verkar höra dåligt).
- Ehrm...inte direkt.


Han missade nog det där inledande om 'folkartist :oD ... men strongt att du höll igång debatten, själv hade jag nog somnat om jag skulle stå i skottlinjen för en sådan floskelspruta.

sakine sa...

Attans! Att jag aldrig skriver ett inlägg (i hast, men dock) som dessutom blir språkligt felfritt?

RL, gå och jobba i en nassig skola och läxa upp dyssiga kids som jag. Jag lär mig ALDRIG att skriva korrekt ;)

Fålkpartist, folkartist...

Anonym sa...

RL, gå och jobba i en nassig skola och läxa upp dyssiga kids som jag.

Jag kan också stava fel ibland (men jag har å andra sidan inte ett fiiiiiint journalistpröjs) och vad gäller stavningskoll så räcker det för min del med ett heltidsjobb.

Du får väl låta de där linslusarna, som brukar vara med på fyllebilderna, hjälpa dig att stava ...Kronman o allt vad de heter :)

Fredrik Lindholm sa...

"alla sydkurder med bländande glitterklänningar"

Hur är nordkurderna klädda?

Anonym sa...

Det låter ju toppen. Kul att så många borgerliga politiker var där.

Dilsa, en av mina största idoler. Ge henne ett program i SVT:

sakine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sakine sa...

RL, ja men visst. Han är halvfinne och de andra är smålänningar, örebroare och allt vad de är. Så näh, jag får klara mig på egen hand ;)

Lindholm, med asfula trista kläder. Så trist det bara kan bli; matt och färglöst. När sydkurderna festar på och är latjo ödslar nordkurderna tid på att deppa och lägga fram fel krigsstrategier.

Dock: Özz, Shan och Nishti mfl är så vitt jag vet alla nordkurder, så det finns ju några med humor också.

Henrik, jag håller med dig!

Anonym sa...

tjena! hoppas allt är bra med dig, Gösta Ekman fick hedersutmärkelsen förra året, så han var inte aktuell i år.

Fredrik Lindholm sa...

Fel krigsstrategier? Kan man kalla dom för fåtöjstrateger och cafébordstaktiker? Har de inga försonande drag, som större beewbz?