2007-01-02

SR Sthlm, pladder och 2007

Jag ska vara med i någon panel på fredag kväll. Det är jag, Den där Hooman från "Husby Unite" (typ kommunist?) och en HBT-intresserad person.

- Eh, ni vet att jag är rätt höger va?
- Jo då!

Det kan ju vara roligt. Alltid lättare och mindre tidskrävande att pladdra på lite än att skriva, om inte annat. Ibland skriver jag som jag klär mig på morgonen: byter om/byter ämne hundra gånger (jag håller dock tider) och även om jag till slut är ganska nöjd har jag flummat längre än tänkt. Ska man bara prata spontant är det ju bara att prata. Ingen återvändo, inget nytt dokument. Lite som när man bloggar. Snabbt kladd och publish.

Just det ja, det är ju 2007 och eftersom 7 är min siffra får jag lita på att det blir ett bra år. Jag kommer att fylla 27 år. Shit P. Ligger i släkten att få "vita slingor" relativt tidigt. Annars ser jag fram emot att bli äldre och att se till att njuta ofta. Helst varje dag. Jag ska sommarjobba också. Göra något nytt udda kanske. Jag borde resa. Finns det något speciellt man absolut borde göra 2007?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Om du skall ut och resa vill jag tipsa om att Tyskland är väl värt att besöka. Det är hyfsat billigt att gå ut och äta och framför allt dricka öl.
I februari blir det en helg i Tysklands äldsta stad Trier. Två nätter med flyg med Ryan går lös på under 1500.

sakine sa...

Jonas, bra tips. En helg i Berlin vore kanske något.

Hmm...en på jobbet har dock varit i Thailand i två veckor. Det kan jag förstås drömma om.

----

Just nu önskar jag mest att jag kunde nå snorungarna som FORTFARANDE smäller med raketer här utanför och skrika högt i deras skadade öron att nu får de ge sig! Det finns faktiskt många krigsoffer och (kamp)hundar häromkring. För oss som arbetar väntar en arbetsdag...

I Thailand är ungarna säkert mycket mer artiga och hänsynsfulla.

Jonathan Leman sa...

"Det finns faktiskt många krigsoffer och (kamp)hundar häromkring"

vilket av dem gar du in som?:)

sakine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
sakine sa...

Kampvovve så klart. Aggrodamp vettu. Ett krigsOFFER är raka motsatsen.

Men skämt å sido, jag såg en stackars rädd invandrartant vid centrum som såg ut att få en smärre hjärtattack häromdagen då några småglin "lekte".

iiiIIIIIIiiiii...

*PANG*

Anonym sa...

Högerfolket och de andra nötterna borde förpassas till Rix FM (vadå, det är ju inte som att ni betalar radio/tv avgift precis) Ni kan sitta i Gerts
knä och rapa fram grumliga teorier om nyliberalism till Darins menlösa och underutvecklade ackompanjemang.

sakine sa...

Jonas, ja. Åtminstone till stora delar (en aning diktatur har väl aldrig skadat).

Anonymous, hehe! Du har en poäng.

Men jag gillar faktiskt PS. Lars Adaktusson har intressant text på Dn debatt i dag.