2007-01-03

Wishes for 2007

Ja inte blir det Nintendo Wii. Ännu en liten bloggutmaning (hade det inte varit för en tuff PR-blogg hade jag struntat i utmaningen): Jag ska alltså lista fem saker jag önskar eller vet kommer att hända 2007. Men inte kan man veta något for sure? Aja, jag önskar ändå:

1. Att det ordnar sig för syskonen. Syrran borde flytta tillbaks hit till Sverige så ungarna lär sig prata begripligt och min lillebror fattar jag inte vad han är eller gör (i Norge nu med trasig dator, sa någon). De är de enda i hela världen som får mig att känna mig som ett kritvitt får. Det är ingen bra känsla alls.

2. Att jag inte trasslar till relationer med människor utan blir en mogen och sansad person på 27 och inte 7 (söv ner mig en vecka i månaden? Snälla?).

3. Karriär. Fick ett långt telefonsamtal från Dallas igår kväll där det klagas på att jag skriver för mycket crap (blogg) och för lite serious stuff (bok). Skärpning på väg. Och vanliga åtta-till-fem-PR-jobbet rullar på fortare än jag hinner reflektera över alla projekt jag jobbar med. I sommar vickar jag förhoppningsvis som ledarskribent. I höst kanske jag känner för att löka runt eller resa. Eller bara jobba. Jag ska skärpa mig vad jag än gör.

4. Jag älskar att göra två saker. Båda handlar om att prata: hålla föreläsningar/seminarier och att få debattera. Hör av er! Tyckare är roligare än politiker och/eller folk som ändå inte fattar sig på det som de ska prata om.

5. Resa. Bara för att det är så roligt att vara förvirrad och vilsen.

15 kommentarer:

hrm sa...

SÅ himla orginellt att någon med hög position i ett borgerligt ungdomsförbund jobbar med PR..
Vilken sommar vickade du som ledarskribent då? ;)

Wille sa...

Jag älskar att göra två saker. Båda handlar om att prata
Hmm.. och det fanns inga biologiska skillnader mellan män och kvinnor bortom gentialier, tuttar och kroppsbehåring?.. :)

sakine sa...

HALL! Fuskläsare. Jag märker att du har skolkat i ett halvår (?). Jag är ute ur den politiska sandlådeleken för evigheter sedan.

(Satt förvisso i förbundsstyrelsen när jag fick mitt nuvarande jobb ;-)

Wille, ni pladdrar på mer än vad ni tror. Men jag kan väl hålla med om att tjejer är lite mer...verbala, eller hur vi nu ska uttrycka det ;) Och det beror enbart på (fika)miljö! Inte gener.

Wille sa...

Och det beror enbart på (fika)miljö! Inte gener.
Det, eller att det är vetenskapligt fastställt att kvinnor har åtskilliga gånger större tal- och känslocentra i hjärnan än män (tror känslocentrat är 10ggr större hos kvinnor, vilket förklarar avsaknaden av logiskt tänkande, återkommande hysteri och ständigt grinande).

sakine sa...

Wille, vetenskap? Men det är ju sånt jag lärde mig på genuskursen på Södertörns högskola. :p

Då var det skönt tabu att inbilla sig att man satt på en biologilektion! Ah. Det var tider det.

Seriöst.
Jag tror nog att det finns större skillnader _mellan_ män och kvinnor än vad det finns mellan män och kvinnor. Vi är mer lika än olika. Inget att vara rädd för! Skillnaden är må hända att ni håller känslorna inom er och sen vet vi hur det går. Killar knarkar, dricker och blir aggro.

Välkommen att bli kvinnlig! Småbrudar har inte fattat det, de håller allt inom sig och får en massa sjuka ätstörningar. Men att vara Vuxen Kvinna är att ta ut allt på omgivningen.

Du kommer inte att ångra dig.

(Inte undra på att fler transor blir kvinnor!)

Wille sa...

Vi är mer lika än olika.
Ja, det är väl en förutsättning för att människor ska kunna para sig och få avkommor.. :)
Men att förneka att det faktiskt finns biologiska skillnader (även i sättet man tänker och fungerar) är självförnekelse och religion.

Killar knarkar, dricker och blir aggro.

Välkommen att bli kvinnlig!

öh, har du knarkat idag? :D

hrm sa...

Va fan, menade före detta! Poängen kvarstår och erkänn att du sommarvickat på en borgerlig ledarsida!

sakine sa...

Hurra du lever! Men...om du mår bra känns av någon anledning mer tveksamt än glasklart efter ditt inlägg.

Hörs. Gott nytt år!

sakine sa...

Hall, ja på Västerbotten Kuriren. Deras arvoden sög och läsarna var lika många som i valfri Mitt I-tidning i en Stockholmskommun.

Men de var så glada och långsamma! De censurerade inte ett kommatecken ;)

Wille, den som ändå kunde. Jag tål inte mycket.

Anonym sa...

Jag älskar att göra två saker. Båda handlar om att prata

Ja, vadå? ...du e ju fruntimmer ;)

Jag tror nog att det finns större skillnader _mellan_ män och kvinnor än vad det finns mellan män och kvinnor.

Håller med, det finns stora skillnader mellan män ...det finns ju trots allt en del 'män' som är kärringar :D

sakine sa...

Fruntimmer och fruntimmer. Men sure, pladdermaja är jag allt.

Män med kärringdrag har helt fattat poängen. Ni andra får väl missa alla fördelar om ni vill! Ni är offer under strukturerna ;)

Anonym sa...

Fruntimmer och fruntimmer. Men sure, pladdermaja är jag allt.

:oD

Män med kärringdrag har helt fattat poängen.

Har dom?! ...hur kan det vara så? ...det är ju dom som får diska, sympatistöna på bb ...och klä sig i fjällrävenjacka :(

Anonym sa...

Hej Sakine!
Märker att du gillar att prata, du var BÄST av alla på vår ung center-kurs

:)

sakine sa...

Digitus Dei, TACK! Vad sött. Och vilken vacker blogg du har.

:)

RL, sympatistöna på bb? :oD
Du har en poäng där. Men glöm då inte att dessa män drömmer om att själva ligga där och ploppa ut klotet.

Anonym sa...

"Att jag inte trasslar till relationer med människor utan blir en mogen och sansad person på 27 och inte 7 (söv ner mig en vecka i månaden? Snälla?)."

Om det inte är för personligt skulle det vara intressant att veta vilken del av månaden som du anser att du trasslar till dina relationer? Det ena svaret kan betyda att du är en spännande person och det andra kan betyda att du kanske inte är det.

Fast min fråga kanske säger mer om min personlighet än vad ditt svar skulle säga om din?

I så fall, glöm att jag frågade. ;-)