2007-01-08

Göken tillbaks

...i bloggosfären (hurra!), med ris och rosutdelning för -06. Nog för att alla på Gringo är hypertrevliga och kjamiga, men jag måste smått elakt instämma i detta:

"Årets mest oförtjänta uppmärksamhet - Carlos Rojas

Kanske Sveriges sämsta och lataste tyckare. Dyker upp till debatter med absolut noll att säga. I en debatt på axess-tv lyckades han med konsttycket att slå knut på sig själv trots att han egentligen inte fick något sagt. Ena sekunden hade han inget förtroende för Reinfeldt, i nästa talar han om att Reinfeldt är trovärdig."


Spana även in Jimmy Nordin (sjungande, kulstötande och stickande guldklimp med länkar till sexleksaksförsäljare) och, förstås, "årets hetaste bloggdebattör". "Sveriges kränkare nummer ett" - har jag fått en bättre komplimang någonsin? Tveksamt.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Debatten i axess-tv var ju lite kul. Carlos Rojas efterlyste mer erfarenhet av entreprenörskap i regeringen, eftersom "regeringen är en ekonomisk organisation". Var det inte på 80-talet som moderaterna körde med slagordet "Vi ska styra hela Sverige som ett företag"?
En regering som bara fokuserar på pengar... hur kul är det på en skala? Hellre en tidigare arbetslös, missbrukare eller vårdarbetare en nån yuppie-nalle i regeringen. Dessutom finns där ju redan Maud Olofsson.

sakine sa...

Jo, den debatten minns jag som en huvudvärk (min egen, en söndagmorgon).

Maud är bra men har gått och gömt sig ett bra tag nu.

Jag undrar vad de (regeringen) håller på med i frågor som rör arbetsrätt mm. Littorin är ju knappast ensam. Skamligt.

Anonym sa...

Vad sägs om arets mobbare och arets bondgatare? Hur känns det? Jag Är stolt över dig

Jon Millarp sa...

"Jag undrar vad de (regeringen) håller på med i frågor som rör arbetsrätt mm."

Håller sina vallöften. Men minst sagt trist att det råder konsensus över blockgränsen om det som är mest akut att förändra: arbetsrätten.

sakine sa...

Lewander, du lever! (Stolt över dig detsamma - nu är du lika krigsskadad som jag?). Med egen blogg och alles. Jag tror att jag hejar på baskierna. Spanjorer tenderar att lethpa lite för mycket.

Millarp, men de har ju inte gått ut och sagt att Byggnads blockad är lajbans? Den chockade mig. Tackar vet jag Federley, han kan inte ha det lätt bland den där dyngan.

Anonym sa...

jag haller nog med där, accessoirmässigt är baskerna saaa rätt just nu.

Jon Millarp sa...

Sakine: Nej, iofs det har du rätt i. Men i stora drag så var ju tyvärr inte någon direkt liberal politik något av partierna gick till val på.

Vi får nog vänta något decennium tills kinesiska byggnadsföretag kommer hit med billig arbetskraft och bygger för 1/5 av svenska byggnadsarbetare.

Jon Millarp sa...

apropå debatten: det kändes egentligen som att det bara var sakine och hakelius som hade något att säga öht. Zaida känns jättesympatisk och har säkert stor kapacitet men förfärligt ologisk och klyschig. En annan besvikelse var ju Gustafsson. Hade verkligen räknat mer av honom av de böcker jag läst. Han verkade mest virrig och sakna koll på läget.

sakine sa...

Tack Jon, ja det var kanske en lite för stor samling tyckare i den där debatten...

Och, icke att förglömma, det var söndag morgon! :)