2006-07-16

Sista nattåget hem...

...hittas här stavfel är det helt i sin ordning.

Jag vet inte riktigt vad det var men jag blev oerhört trött och seg på slutet av kvällen. Ramlade på en trappa (slog i käken? nåt däråt) men tog mig på något vänster in i nästsista vagnen på sista nattåget. Innen dess!; I stresstunneln, så träffade jag på inte bingolottomannen utan en av mina blogpolers! Hur tufft som helst.

- Sakin...?
- Eee....aaa! (Wi ho, en stalker mitt i natten!, najs...fattas bara)

*blabla...*

- Ahaaa, det är ju du som är min favoriitfie nde!
- Jaa..
- Jo, man hör ju faktiskt att du är från X-land.

*blabla*

Jamen hur som helst. Det är killen som lägger in 20 spänn på mitt konto! Inte det tyngsta bidraget jag fått, men ändå) Efter det att jag gråter ut i City om att jag är så fattig och bor kass. Gulligt värre...Jag ska bjuda den givmilda människan på glass i veckan. Stockholm är så ruskigt litet.

Gonatt.

27 kommentarer:

Unknown sa...

So let me get this straight:

I City kan man läsa att du är fattig.

I Metro kan man läsa om din faktiska inkomst och konstatera att du inte är fattig.

1-0 till konkurrenten, eh?

sakine sa...

Metro borde betala skadestånd! För att...eee...för att de..

Äh, okej då. 1-0.

Känns lite jobbigt att min ghettokred naggas i kanten. Men jag är ju inte förmögen på något sätt. Som tur var hade folkpartisten brevid mig (professorn Barbro) mycket högre lön. Kanske inte såg så farligt ut då.

sakine sa...

Min kära kompis Saga rekomenderar denna för framtida inlägg av det här slaget: http://fyllan.blogspot.com/

Anonym sa...

Man ska inte skriva blogginlägg på fyllan av en av tre olika skäl:

1) Det man skriver är inte begripligt
2) Det man skriver är alltför begripligt.
3) Det man skriver får en zen-lik ovanifrånperspektiv som gör att Nietche kan gå och lägga sig. :)

sakine sa...

Björn, jo...stämmer det där. Den bloggare som bäst fylleskriver är ju annars Wille.

----

Bra inlägg om handel/bistånd föresten, men varför kan man inte kommentera på din blogg?

Anonym sa...

Kan man inte!?

Men det ska man ju kunna göra...

Vänta. Ska genast kolla upp det där. Har haft kommentarerna avslagna under min bloggsemester som tog slut igår.

Anonym sa...

Det är väl inte kasst att bo i Huddinge?

sakine sa...

Vad bra!

Bloggsemester? Känner att den kommer i veckan för min del. På fredag närmare bestämt.

Jag ska iväg en veckas hjärntvätt i USA. Kul ska det bli. Om jag inte bloggar igen om ca 2 veckor får folk gärna bli oroliga.

Men måste man stänga av kommentarsfunktionen bara för att man har lite ledigt?

sakine sa...

Jayrod, jag bor i Flemingsberg! Men läget är inte problemet, det värsta är att jag bor på 24 kvm.

Önskar att jag hade runt 50 i alla fall. Jag måste kunna hjula i mitt hem. Och det kan jag inte nu.

Hate it.

Anonym sa...

Det måste man väl inte, men jag bestämde mig att göra det eftersom jag hade lite Spam-problem innan semestern. Ville inte komma hem och hitta sådär 300 kommentarer som bara var spam. :)

Unknown sa...

Ursäkta att jag stjäl diskussionen från Sakines liberala community, men jag hittade ett jätteroligt blogginlägg om liberaler:
http://enblogblandandra.blogspot.com/2006/07/lskiga-liberaler.html

Innehåller citat som: "De är även rörande överens om att folk som inte håller sig till gängse normer ska få sota för det."

Unknown sa...

Jag ser litet fram emot att byta ned mig till 16 kvm. Nog kommer jag trivas sämre hemma, men därför också vara hemma mindre. Plus att jag får bo centralt och i en större stad.

Anonym sa...

Sakine, om du bor i 24 kvm så förstår jag dig.
Jag har själv bott i Flemingsberg (västra), och det jag såg som det värsta problemet var alla de nerknarkade socialfall som kommunen placerade där. Jag vet inte hur det är idag. Jag kan dra en händelse från Flemingsberg.

Min närmaste granne går utanför huset och skriker att helikoptrar anfaller hennes lägenhet och att det brinner där. Jag tittar då in i hennes lägenhet, som står öppen efter att hon själv vid ett tidigare tillfälle brutit sig in hos sig själv. Det var som att bada i en soptipp, men det brinner inte i lägenheten. Vid ett annat tillfälle gick hon helt naken utanför huset. Hon har även kastat ut en säng(!), flaskor och andra saker från sin lägenhet på 7:e våningen. Det var flera gånger jag ringde 90000 pga henne. Min gissning och känsla var att tjejen var 25 år gammal, men av utseendet såg ut att vara i 45-årsåldern.

Som tur var så var hon nästan aldrig hemma under den tid jag bodde i Flempan. Men när hon var hemma så märktes det. Om någon undrar om etnicitet så talade hon perfekt svenska, såg svensk ut och hade ett svenskt efternamn.

Anonym sa...

Bra inlägg om handel/bistånd föresten, men varför kan man inte kommentera på din blogg?

OT men kan någon kanske göra ett testinlägg på min blogg så att jag ser att kommentarerna funkar nu?

Tack på förhand.

Unknown sa...

jayrod:
Bra att få reda på ställen man inte bör flytta till när man kanske hamnar i Stockholm om något år.

Anonym sa...

OT men kan någon kanske göra ett testinlägg på min blogg så att jag ser att kommentarerna funkar nu?

Tack för det Gunnar. Nu tycks det funka!

sakine sa...

Gunnar, trevlig prick den där Kapten Napalm :o)

Ser du fram emot 16kvm? Då hoppas jag att läget är mycket bra. Jag bodde på 16 innan nuvarande lyan, det blir dammigt och fungerar inte alls om man har besök ofta.

Jayrod, ja det finns verkligen många socialfall och alkisar. Tror nästan att Grantorp ligger lite bättre till, här finns alla blattar och de sköter sig mycket bättre.

Den där kvinnan...tjo ho...nog för att jag haft sjuka grannar, men det där tog priset.

Jag hade faktiskt en snofsig granne (feminist, dök upp i TV då och då) men hon har flyttat in till stan nu. Så nu är det jag, Jehovas Vittnen, ryssar och en mellanösternfamilj.

Eller om det var livets ord...äh, sak samma.

Gunnar, ehvahväntanulite! Det är inget fel på Flempan. Riktigt trivsamt om du frågar mig. Jag skulle vilja bo i Skärholmen, har velat det i flera år och hamnar nog där en vacker dag. Men som ung är det ju bra att bo centralt.

Björn, absolut!

Anonym sa...

Tja, jag har bott två år i Huddinge. Inte i Flempan då utan i Skogås, men ändå. En gång hade vi knivslagsmål i vår trappuppgång. En annan gång flyttade en killer ut stereon på balkongen, satte den på full volym, och klädde av sig alla kläder.

Killen var hög som ett hus, förstås, men han hade snygg tvättbräda så vi väntade kanske några minuter extra innan vi ringde 112. :)

Anonym sa...

En annan gång flyttade en killer ut stereon
killer = kille (förstås)

Unknown sa...

Ohja, de 16 kvadraten är nämligen i centrala Antwerpen och jag längtar bort från Sverige. Så läget är bra.

Tycker fortfarande Flempan låter helskabbigt.

sakine sa...

Neeeej! Flempan är inte skabbigt. Flempan är...halvskumt bara.

Björn, hehehe...

& Skogås är ju helt utflippat. Fins det någonstans i Sthlm jag inte skulle våga bo är det ju Jordbro, Skogås och allt sydost om Farsta. Jag skulle jobba som fritidsledare i centrala Skogås men tackade nej när jag insåg vilken jobbig resväg det innebar. Så jag började i centrala Huddinge i stället. Lugnare kids, mycket nassigt dock.

Unknown sa...

Man lär sig nåt nytt varje dag:
"Skogås är en mångkulturell förort uppdelad mellan radhus- och höghusområde, där invandrare bor i höghusen och svenskar i radhusen. Som på så många andra orter sker delningen av invandrare och svenskar vid järnvägen"

( http://susning.nu/Skog%E5s )

sakine sa...

Hah...tänk att de skriver ut sånt.

Det är väl egentligen få ställen som är härligt blandade med både invandrare och svenskar? Jag kan inte komma på den perfekta mixen så här på rak arm.

Unknown sa...

Yikes, Skogås verkar vara ouppskattat av fler: http://www.nd.se/skogas/skogas/

Nationaldemokraterna är ju jätteläskiga. Inte nog med att de givetvis har en vansinnig syn på nationen och invandring - de tycker också att sossarna är för marknadsliberala. "I åratal har socialdemokraterna bedrivit en ren liberalistisk högerpolitik."

Sen har de också briljanta idéer såsom: "Det femte barnet ska belönas med check på 100 000 kronor",

(Fast jag tyckte det var litet roligt att de stavat fel till valmanifest. Valmanifet, hihi.)

Anonym sa...

Jag kan inte komma på den perfekta mixen så här på rak arm.

Min bostadsrättsförening ligger nära, här finns en dansk, en tysk och en ungersk flykting från 1956 ;oD

Anonym sa...

Yeees.
Jag älskar natthistorier.
Min igår var ganska skum. Vi (=Ebba, Emma, jag) vinglade ut från F12 och vi bestämde oss för nattbuss. De tog ena, jag tog andra.
Och heeeela vägen hem, somnade jag till typ tio ggr för att sedan vakna av att jag slår huvudet i glasrutan. Det värsta är att man inte lär sig hur man inte skall göra.

Men tyvärr inga stalkers på stan ;)

sakine sa...

Åååh men Dågglass, då!

Akta huvudet. Jag har som sagt väldigt ont i hakan/käken efter att ha fallit framstupa på en lång trappa i Långholmen. Inte bra, inte bra.

Vi höres! Stalkers är najs.