2006-07-15

Finns sömntabeletter på...

...Apoteket? Eller någon annanstans? Jag kan nämligen inte somna om. Speciellt inte när det är sommar. Och jag har kompisar som ringer mig om nätterna. Kompisar kanske var fel ord...vad f....första kl 00.00 och den andra, när man precis lyckats somna om, efter kl 03. Det hela blir ju inte bättre av att jag har ett gammalt företagsnummer till hemtelefonen. Det händer fortfarande att idioter försöker faxa saker.

Suck. Men upp måste man tidigt på morgonen när ögonen är som påsar. I dag ska jag till Hammarby Sjöstad och ta en spruta med kompisen Christoffer. Vi var i Afrika ihop.

Sen kanske man slocknar en timme innan kvällen drar igång.

Var finns underbara morgonpigga människor? Som sover runt midnatt och som går upp pigga och glada? Existerar de ens längre?

----

Uppdatering: Nej, glöm allt ont jag skrivit ovan. F. Malm som ringde mig vid midnatt satt tydligen och ölade med min favoritskribent på DN (P.W) när en man hade kommit fram till dem och hyllat mig länge och stort. Hey, mannen - om du läser min blogg också, hör av dig så bjuder jag på glass.

Och människan som ringde efter 3 var kompis till en kompis som ringde fel. Jag förlåter alla.

Jag och Christoffer (Moderat) som tagit sista sprutan i dag ska till Skärgården i nästa vecka. Han tycker att jag ölar för mycket i parker.

Sen tog jag en snabb sväng till stan, handlade kläder (igen) och återlämnade Teknikmagasinets dåliga högtalare (trots att även denna kille var söt och trevlig). Nu väntar jag bara på att få hämta dessa.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vet att det finns bra piller, men de är receptbelagda och beroendeframkallande. Är personligen ganska restriktiv vad gäller konsumtion av främmande knark, så jag har inte riktigt vågat prova.

Om jag får en till period som den jag hade i juni går jag nog till doktorn. Sov inte på en vecka ungefär.

Anonym sa...

Men för f-n dra ur telefonjacket istället. Svårare är det inte.

Sömnpiller är för fruntimmer :o) ...själv har jag inte käkat ett läkemedel sedan 1988

Unknown sa...

Men om sömnpiller är för kvinnor så är de ju för Sakine. Då kan hon boosta sin försvarslösa feminitet och på så vis locka till sig riktiga machoriddare!

Det där med att dra ur telefonjack och sånt tror jag inte alls på. Meckigt värre. Vill man nån mitt i natten så är det bättre att SMS:a. Angriparen har också ett ansvar.

sakine sa...

Gunnar, okej. Jag är lite rädd för tabletter men ibland blir jag verkligen frustrerad över att inte kunna sova.

Inte sova på en vecka?? Tjoho...då är jag nog ganska "frisk"!

Just 88? Okej. Då kan jag sikta på 2008. Telefonjack sure, men jag är alltid lite rädd för att "Tänk om det händer något, tänk om det brinner eller att någon anhörig behöver hjälp". Nojigt, I know.

Gunnar, vah...jag är manlig. Faktiskt. Angriparen har ansvar, ja! Det är det jag försöker förmedla men ingen verkar ta till sig.

Ragnar Moberg sa...

Några råd från en norländing:
!. Var glad över att du åtminstonde får mörka nätter under sommaren.
2. Varm mjölk?
3. Kliv upp vid 5 tiden så garanterar jag att du kommer att somna (senast) på kvällen.
4. Jogga.