2006-07-12

Jag är i Metro....

...tappade andan för några sekunder när jag såg detta hos konkurrentblaskan. Skrolla ner till sidan 8. Rotat fram inkomst och grejer. Vilka luringar. Och jag som inte ens vill bli politiker.

Men lite kul är det alltid, medieslampig som man är.

---------------

Uppdatering: Nafsade till mig en tidning i Skärholmen i dag. Hmm. Det slår mig hur nonchalant jag är. Det kanske sticker i ögonen på somliga (av vissa mail/samtal att tyda). Men det är så med mig & makt; jag har svårt för det. Kan hitta på tusen anledningar till varför jag inte ska ha makt. Det har inget att göra med att jag är dryg på något sätt. Jag är ego och självkåt när det gäller annat, men inte det här. Då var det sagt.

--------------

En liten parantes: det fanns en jättesöt kille på Teknikmagasinet i Skärholmen. Hooo hoo...jag ska testa högtalarna nu. Tack för alla tips, det blir ett par ganska enkla tills vidare.

- Hej, behöver du hjälp?
- Jaaa, jag ska ha hörlurar.
- Okej, ska du ha blabla eller blabla eller blala?
- *frågetecken* ---- Ahaaa, jag sa fel. Jag ska ha högtalare menar jag. Till en PC. *rodnar*
- *smile* Okeeeej.
- Ja, de ska fungera ganska bra och vara okomplicerade.
- Då ska vi se....blir de här bra?
- Ja, de är ju små och blir lätta att bära. *smile* Så då är det bara att sätta in dem i datorn och så ska det fungera?
- Ja, om inte annat får ju vi ses igen. *smile*

---------

Nu fungerar jag på allvar att ha sönder dem lite.

19 kommentarer:

Anonym sa...

haha you slut! :P
du tjänar ju fan gött me stålar, runt 18 efter skatt eller vadå..
aristokrat-borgar-patrask!

sakine sa...

...slut is my first name :o)

Jag har ju både ett "riktigt" jobb & spalten & andra skrivuppdrag som kirrar in några ören.

Men det är inte bra för mig ghetto-image att sånt här kommer fram.

Attans.

Anonym sa...

haha precis!
BUSTED!!
du har numera noll streetcred guzzen

sakine sa...

Jonas, hahaha...det är inte sant! De är batteridrivna (!)

Jag smiter dit i morgon igen - slänger några arga blickar och lämnar tillbaks högtalarna - testar OnOff, Giganten eller Siba. De brukar ha hjälpsamma personer där också :o)

Åhh...jag hatar verkligen att köpa sånt här. Jag sa åt honom att "Det ska liksom vara enkelt och bara att sätta igång". Hur svårt kan det vara att haja?

sakine sa...

Jonas...tack. Det var snällt. Jag borde ha lyssnat på dig från början.

Okej. I morgon ja då jävlar. In till stan. Man måste väl inte vänta i flera dagar på leverans? Jag kollar in hemsidan igen och beställer nog via nätet. Jag har en normal PC!! Inget krångel igen plz..

----------

Sen har jag problem med min mobiltelefon också (folk ringer men jag hör dem inte - suck. Ni som ringer, ring jobbtelefonen). Vet inte riktigt vilken telefon jag ska ha. Men det får bli ett projekt för i morgon det också.

Usch...märks verkligen att min farsa är bortrest. Pinsamt.

sakine sa...

Men vad...hur mycket väger de och hur stora kan de tänkas vara? Jag måste kunna släpa hem dem också.

Vilken är bäst, den för 1200nåt..??

sakine sa...

Jonas, cool. Då var det klart. Bara att vänta på mail för när jag kan komma och hämta upp dem.

Är ju i Sverige nästa vecka också. Jag kommer att rapportera kring hur de fungerar & allt sånt :) Thanx.

Unknown sa...

Shit! Nån som är så rik som du borde man verkligen ta typ en tredjedel av lönen från och typ ge till mig.

...

Oj, vänta, hur var det nu? :P

sakine sa...

Hur hamnade jag i detta...

Känner att jag behöver hävda mina rötter i underklassen en aning :p

Jag är inte rik, jag har i år betalat av studieskulden & det lilla bostadslånet. Så nu börjar man om från noll.

Niii däremot, ni har säkert en massa lyxiga sedelbuntar att ärva & schysta kontakter här och var.

Jag är ju förortsbo yao.

Stenäkta.

Jag kan inte ens beställa högtalare utan hjälp. Det tar 40 minuter att ta sig hem med nattbussen och arabbutiken i närheten tvingas stängas ner (pga av HSB). Ibland stiger en kamphund på i hissen och man måste dubbellåsa tvättrummet.

Nåå...funkade det? :o)

Unknown sa...

Du, passa dig. Jag är så jäkla arbetarklass man kan bli. Faktum är att jag aldrig förlorat en "jag är mer arbetarklass än du"-battle.

Inget att ärva. Inga kontakter jag inte skapat själv. Och allt jag äger är ett stort fett studielån.

Förort säger du? Jag bor i ett studentghetto. Här har ingen några pengar. Om du bodde här skulle du typ fördubbla snittlönen, asså!

Att du inte kan beställa högtalare själv vittnar väl snarast om hur snobbigt bortskämd du är! :P

sakine sa...

Aj då...bortskämd?? Jo, med två tekniknördar i familjen så...

Studentghetton har man väl varit igenom...jobbiga grejer det där. Jag hade så slibiga korridorgrannar. Äcklade ner i köket, snodde käk, kokade kotunga dagligen och satte eld med hjälp av ungnen x antal ggr.

Vi får väl se var du hamnar om några år! Om du inte skaffat jobb och kammat dig är det min tur att mobbas. Sådetså.

Unknown sa...

Hehe, jag vet inte om jag ska beklaga mig så mycket i och för sig. Just nu bor jag på 58 kvm ensam, men betalar bara halva hyran. Eget kök. Ligger i den ena soffan med laptopen i knät och slötittar på TV. :)

Kommer antagligen klippa mig och skaffa mig ett jobb. Grämer mig litet över att jag garanterat kommer att bli en jäkla kostymnisse. Får trösta mig med att nästan alla tjejer verkar gilla rika killar i kostym eller nåt.

sakine sa...

Gunnar, jamen jaha. Själv bor man "äntligen" på 24kvm (flyttade från fängelsecellen på 16kvm).

Ja, det där med tjejer är ju så olika. Jag har faktiskt aldrig gillat kostym, men de flesta gör nog det. Detsamma gäller väl killar. Vissa gillar kontorsklädsel, andra gillar med utstickande eller unik stil.

Unknown sa...

Ja, jag kan vara den enda i hela Sverige som betalar 1950 kr/månad inklusive el, försäkring och bredband för en så stor lägenhet. :O

Tjejer har bättre klädsmak vad gäller dem själva än om män, brukar jag hävda.

Anonym sa...

Saki: Sista exemplet var väl ett bevis på att flirtkulturen finns på ett bra plan även här eller? ;)

/Redaktörn

sakine sa...

Gunnar, vilken lyx...

Redaktörn, ja det kan ju dyka upp då och då :o)

Kanske har med min egen inställning...jag vet inte. Men habibis går fetbort. Always.

Heey, apropå något helt annat: jag drömde att du och Aaron körde bil. Aaron körde och körde nästan ihjäl oss. Saga sprang efter och ville med.

Anonym sa...

Ok att jag kanske inte alltid har omdömet med mig. MEN! Att jag skulle sätta mig i en bil som AARON kör, ja en dag ska man ju dö också men man behöver ju inte öka risken för att göra det i förtid ;)

Och då ska vi nog fan ifrågasätta Sagas omdöme som springer efter och VILL sitta i bilen. Ja herregud, både Kant och Freud har nog en del att säga om dina drömmar. Och ja, jag vet att Kant inte var drömtydare men han har ett topp tio namn i världshistorien. Nästan lika bra som Bank, som jag fortfarande tror är världens bästa bylinenamn.

//Redaktörn

sakine sa...

Redaktörn, jag vet. Det var skitläskigt. Han körde in i buskar och så.Du kom in i bilden bara så där efter ett tag, vilket kändes lite bättre.

Jaaa, Saga var nog roligast. "Jag vill också dööö, vänta!!" :o)

sakine sa...

Red, en sak till: ikväll kl 19! min vanliga mobil funkar inte att ringa med (sms funkar), kolla med krohnish och dyk upp!