2006-07-07

Fredag. Folkpartiet.

Jag har haft stört roligt. Dessutom är jag oförskämt pigg och vaken i dag. Solen skiner och man ser en och annan folkpartist i vimlet. Lufare också, förstås. Alla partier ska ha sina småttingar springandes, så är det ju.

Okej, skvaller har efterfrågats och skvaller kommer:

Sverigedemokraterna minglade på Donners. Nästan ingen ville småprata med hygglokillarna Jimmy och Martin. Eller jo, vrålsnygga Dominika Peczynski gjorde det. Hon har btw anställt lillpojken Hannes från Toppkandidaterna, han som ville ha knarkhundar på fängelser och hade kalas för Mufarna innan finalen. Apropa på det. Petter från Osynliga partiet slogs med sverigedemokrater i går. Tror att det var han som saknade våldet. Men Centerns lokaler här på ön är än så länge i gott skick.

Alla sverigedemokrater har för övrigt taskiga tänder. Hursom helst, trevliga var däremot inte nationaldemokraterna. Ilskna och trashiga.

Fredrik Malm har tagit lektioner hos en sångpedagog (skojar inte).

Majoren och Pilan kan festa.

Ali Esbati har varit trevlig (japp. Du läste rätt).

Alla mingel är så jäkla bra. Killarna från liberala studenter är hemskt trevliga.

I går kväll träffade jag en pojke som spelar i ett band. För "Alternativa politikerveckan". Vänsterdrägg. Men söt. Anders Wikjman verkar ha dragit hem. Jag stalkerfotade honom en gång. Alltid lika stilig.

Och, missa inte mig och Anders Sundström (som bossade över s-studenter för inte länge sedan) på Svt24 kommentera Folkpartiet, Lasse Leijon & lite sånt.

18.05 tror jag att det börjar sändas. Nu måste jag i väg igen. P & K!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Låter softish värre, vännen. Men menar du inte Eric Sundström? Han var nyligen s-studentboss medan Anders är gammal minister.

Unknown sa...

Jag tror det är kvart över nu under sommaren, av någon anledning. Och antagligen kommer inslaget alldeles innan Lasses tal kl 19. Men det går ju repris och finns på internet också.

Se upp för söta vänsterflummare! Om du får barn med såna kommer de bli väldigt förvirrade. (Barnen, alltså.)

Anonym sa...

Vad bra du var! Nu har jag äntligen lärt mig hur man uttalar ditt namn också. :)
MS

Unknown sa...

Måste säga att jag var chockerad över hur sansad och nyanserad du var. Den där Eric verkade betydligt mycker mer sugen på att hugga.

Men du var bra - och chockerande nog var Leijonborg betydligt bättre än förväntan också.

Anonym sa...

Jag har sett inslaget nu - det blev kanonbra !

Jag vill tacka för en underbart trevlig vecka !

Puss o kram

sakine sa...

Tja, kom just hem.

Tack vad söta ni är, jag ska kika efter inslaget på nätet.

Doglas, tack själv för veckan. Det var den roligaste Almedalsveckan ever.

Det här med vänsterkillar: det gick snabbt över till både höger och flumhöger. Slutet gott, allting gott. Ska blogga bilder snart också. Har längtat efter bloggandet. & att vila från festande i några dagar.

Krohnish, du vet hur grym jag är på namn...

Eklindh sa...

Har du inte någon länk till inslaget??

sakine sa...

tja Emil! Jo då, två inlägg upp så finns direktlänk. =)