2006-12-27

Skrika lönar sig?

Kan nog stämma, att jag har skriker för lite. Är för väluppfostrad.

Jag vill ju ha en sån här. Och så vill jag ha en lägenhet på Söder eller vid Gullmarsplan/Årsta. Så vill jag resa också, gärna till Asien och till Sydamerika. Komma igång med en bok vill jag också. Jag vill ha piller som gör att man slipper pms. Svart städhjälp ibland (när jag har fått en mycket större lägenhet). Så vill jag ha en pool och en gymnastiksal, för det har jag önskat mig sedan jag var barn.

Det är ganska bra grejer att önska sig. Om jag skriker kanske jag kan få 0,1 % från omgivningen.

11 kommentarer:

Anonym sa...

”…Det visar ny forskning”

Bra att den NYA svenska forskningen som gör alltmer banbrytande insatser för mänskligheten, får uppmärksamhet.

Skriken skalla…mer forskarbidrag till alla!

sakine sa...

Var inte så kritisk, jag gillade resultatet.

Wuhäääh!

Nu ska jag gå och mellandagsshoppa i ett förortscentrum. Trevlig dag.

Anonym sa...

Trevlig dag själv!

...å jag skall till Möllan å skrika.

Anonym sa...

"Anfall är bästa försvar" Så sant. Så sant.

Anonym sa...

Johanneshov om jag får välja, nära till stan och bra kommunikationer generellt.

Anonym sa...

jag trodde att du skulle skriva nåt klokare idag, det som har gått på nyheter om hur många gravida kvinnor som misshandlas under tiden? Det är det som ska diskuteras, och hitta lösningar till.

Anonym sa...

Jag kan lämna ett bidrag till din pool, om du skriker lite.



Titta förbi nån dag, så ska du få en hink vatten.





(HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA)

Anonym sa...

Sydamerika skulle vara häftigt att åka till. Man skulle kunna börja med att besöka karnevalen i Rio som förrätt. Bara så att man sett detta spektakel en gång. Finns mycket att se därborta, det är en stor kontinent.

Anonym sa...

Rollx-> "Sydamerika skulle vara häftigt att åka till."

...då kan jag guida dig ;o)

Bien venido!

Hansa sa...

Sakine: Det finns medel mot PMS; så kallade SSRI (serotoninåterupptagshämmare), även kända under namnet "lyckopiller"; en typ av antidepressiva läkemedel helt enkelt.
Lustigt nog funkar de bra mot PMS. Man tar det inte kontinuerligt utan bara under PMS-perioden. Sök på en vårdcentral och be att få prova medicinering, förslagsvis en som heter Citalopram (det går säkert bra med Sertralin,Paroxetin etc etc också).

sakine sa...

Tack för tipsen. Verkligen bra, speciellt det där mot PMS.


Anna, snälla rara fina människa. Jag orkar inte. Men jag gör det när jag känner för det. Gör det själv?