En kollega till mig har skrivit en rapport på uppdrag av Timbro; "Den mångkulturella marknaden 2006".
Den är ganska intressant och pekar på hur konsumenterna & marknaden påverkas (eller, borde påverkas) i ett mångkulturellt samhälle. Det börjar komma allt mer, men går fortfarande lite trögt.
För övrigt är mezeyoghurten från Arla väldigt god.
2 kommentarer:
"Vi har det klassiska exemplet med banker som förr i tiden ofta gav bort spargrisar som present till sina kunder. Spargrisen var en klassisk banksymbol. Men i den muslimska
världen betraktas grisen som ett smutsigt djur, varför det sannolikt inte är någon lyckad symbol för ett företag som agerar på en mångkulturell marknad." hahaha
men varför så mycket prat om afroamerikaner i rapporten, mig veterligen bor här det knappt några afroamerikaner i Sverige?
Inga blattar kan betala för tv- film- konst- teater- osv-produktion. Därför kan ett så kallat mångkulturellt samhälle aldrig bli seriöst mångkulturellt utan statligt stöd. Det räcker liksom inte med lite yoghurt från arla.
Skicka en kommentar