2005-10-11

Frihetsforum 05 är över

Frihetsforum är över, och det samlade betyget är långt över godkänt. Länge sedan man fick vädra politiskt inkorrekta åsikter en intensiv helg. Det var bland det roligaste jag luf-arrangemang jag varit med på. Sköna funktionärer (Magnus + Putte + tången - aotjsch, skånebrudarna och alla andra underbara lufare), bra debattörer och inte minst - roligt Frihetsforumsparty & diverse efterfester.

Gott med nya kontakter och trevligheter. För att inte tala om "gamla", jag har äntligen fått hälsa på Louse P. Det ni!

Vad kan man säga om debatten jag deltog i: Mja, lite spretig. Jag gjorde det kanske inte så mycket bättre, men det jag klämde ut mig var (en repris i slowmotion) :

1. Invandrare är inga offer. De har VALT. De VÄLJER.
2. Det är fel på arbetsmakrnaden, bostadsmarknaden etcetera, som gör att det blir svårt att bryta "ofrivillig segregation" i förorter.
3. Integrationsproblemen är ekonomiska, då ska de också angripas ekonomiskt. Vem bryr sig om krav på språkkunskaper i svenska, när det bara är att gå till målet direkt: krav på självförsörjning.
4. Diskriminerar gör vi alla, det går inte att lagstifta total rättvisa, bara att stifta rättvisa lagar.
5. Ingen fara om det svenska språket luckras upp och tar in nya ord, yau.
6. Botkyrkas alla integrationsprojekt SUGER. Det valideringsprojekt socialdemokraten (f.ö trevlig) pratade om är just bland de mest misslyckade som funnits.

Somliga kommer att envisas om att blattar är offer som "slussas" ut i förorter och som "tvingas" att leva på bidrag. Men förhoppningsvis tar någon till sig en annan bild av den övergripande 'sanningen'. Carlos var för övrigt schyst (däremot stämmer ju inte pratet om att blattar inte pluggar, in på KI så får du se), Narti kul och på bettet, och socialdemokraten (Therese?) gjorde bra ifrån sig med tanke på publik.

Jag snackade med Federley på festen, killen har samma inställning till integrationspolitik som jag. Nice. Men hans centerkompis från (XX?!) kände sig oerhört kränkt för att jag sa att jag säkert omedvetet eller medvetet föredrog stockholmare som storstadsbo. Christian Gergils var kul, dock inte på det klara om han skulle vara socialliberal eller sociallibertarian.

Stort tack till Tim och David. Det enda som var helt miffo var basket-dunken inom straffområdet.

I helgen gäller FS-möte i Karlstad. Det blir nog, som alltid, intressant.

I natt ska jag sova.

Inga kommentarer: