2011-08-06

Från dagens GP

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har såklart rätt i att man inte skall censurera obekväma åsikter och ta debatten med oliktänkande.

Men att du generaliserar alla som kritiserar etablissemanget och invandringspolitiken och kallar dem för nättroll.. islamofober.. rasister och tokstollar är skamligt.

Jag tycker det är för jäkla svagt av dig Sakine.

Det finns så många vettiga skribenter på nätsajter som på ett sakligt sätt lägger fram fakta och nyanserad kritik men det väljer du och andra i etablissemanget att blunda för. Varför gör ni det?

sven sa...

Har man sagt A får man också säga Bi...?

sakine sa...

Nissepisse, nej missförstå mig rätt: jag är ju ett nättroll själv. Har inte det minsta emot nätet, tvärtom!

Däremot tycker jag att det finns väldigt många med främlingsfientliga åsikter på nätet, men det innebär inte att jag tycker att alla kommenterare mm är rasister. Nu handlade texten om yttrandefrihet efter dåden i Norge, där främlingsfientlighet är en central bit att diskutera.

sakine sa...

Sven, hmm, om jag skulle bara bi? I wish!

Daniel Giertz sa...

Definitionen av ett troll är att det är någon som inte menar det den säger, utan bara vill uppröra och skapa dålig stämning, alternativt ljuger ihop historier.