2008-12-09

Mediesveriges bråkigaste kvinnor

Ännu en seg lista. Well, det är trots allt Passion for business som ligger bakom den. Skulle Linda Skugge vara bråkig? Kom igen, det är 2008 och Linda skriver om sin familjebil och att kvinnor och invandrare ska driva företag. Zzz. Här kommer lista på riktiga bråkstakar:

1. Lisa Magnusson. Trots sin ringa ålder stabilt bråkig.
2. Dilsa Demirbag-Sten. Motivering överflödig.
3. Åsa Linderborg. Läskig.
4. Petra Östergren. Behöver inte ens säga ett pip.
5. Nabila. Kommer undan med allt. Bara en sådan sak.
6. Nina Lekander. För att hon jämte Göran Skytte hånade troende i tv.
7. Hanne Kjöller. Gör DN lite roligare.
8. Anna Svensson. Riktar kritik dit ingen annan siktat.
9. Katrin Schulman. Synd bara att hon ber om ursäkt.
10. Elise Claeson. Behöver bara vara sig själv.

(Jag utesluter kvinnor på sidan jag själv skriver på).

Uppdatering: Lisa tar det, naturligtvis, som en komplimang. Även Pressrummet uppmärksammar.

22 kommentarer:

Anonym sa...

Å, det fanns många favoriter på din lista ;-)

Anna Svensson sa...

Jag tar det som en komplimang! Jag hade haft dig på min lista.

roberth sa...

Känner inte tilla alla på listan.Lisa M är en riktig kalkon som inte skriver nägot vettigt överhuvudtaget. Dilsa är vad jag läst av henne mycket bra. Åsa Linderborg är precis som bloggägaren säger läskig. Katrin som var gift med Alex är bara korkad och plump.
Borde inte Maria Abrahamsson varit med på din lista?

sakine sa...

Roberth, jag tänkte på Abrahamsson men hon har ju mer eller mindre försvunnit? (Eller så är det så att jag inte läst SvD på sistone).

Äh, Lisa är bra!

Anna, det krävs ju mod att ge sig in i somliga debatter. Fortfarande ganska sällsynt. Trevligt att jag hade fått vara med på en liknande lista :)

Maria, du har för bra smak ;)

Anonym sa...

Nabila bör vara högre upp på listan. Det är en av de få jag sett som säger precis vad hon tänker, hur det än låter, och står för det.

Emre

sakine sa...

Emre, du kanske har rätt. Men samtliga på listan har de där egenskaperna! Inte enkelt med placeringar.

Anonym sa...

Åh Sakine, vilken ära! Fast du borde varit med på listan själv förstås.

Och lyssna inte på den där Roberth, han är uppenbarligen en ovettig fårskalle o s v, o s v.

sakine sa...

Lisa, he he.
Så lite så. Kunde inte komma på en mer lämplig etta!

Anonym sa...

tjejer får gärna bitchfightas. men den dagen det finns en riktig karaktär som schulman eller virtanen, då kan vi snacka.

kolla den här artikeln. vilken guzz kommer upp till fredriks kaliber?
http://nyheter24.se/noje/kandisar/84323-fredrik-virtanen

Anonym sa...

Jo, det där var ju en lista som hette duga, men själv kände jag faktiskt bara igen tre namn ...nämligen Dilsa, Lekander o Kjöller :)

Men vad är dom andra för slags rabiata feminister? :D

Charlotte W sa...

Jaha, förutom det uppenbara (att du själv skulle platsat på listan Sakine) har jag ett tillägg: Camilla Lindberg. My hero(ine). Och kanske Louise Persson?

Charlotte W sa...

Eller aha, "Mediesveriges" var det enbart. Men Louise Persson i alla fall? Blogg är väl också media.

sakine sa...

RL, väääldigt rabiata. Typ som "radikala" Claeson ;)

Charlotte, tack! Du är ju också väldigt bråkig.
Men Camilla är politiker (skrev faktiskt ner hennes namn först, men strök det motvilligt) och Louise är i gränslandet mellan bloggare och frilansskribent. Mer bloggare.

sakine sa...

Charlotte, du hann svara innan jag svarade på ditt första inlägg :)

Det är en bra fråga det där, om bloggosfär är media eller ej. Det ser ju inte som det riktigt ännu. Jag är kluven.

Charlotte W sa...

Sant att jag också är bråkig - jag vill vara snäll & rar men det funkar inte riktigt för mig. :-)
Men vilka är mediesveriges bråkigaste män då? Pär Ström, kanske? Och Jan Guillou...

roberth sa...

Ovettig fårskalle? Ja hellre det än en Linda Skugge Light.

sakine sa...

Charlotte, jag försökte tänka ut en rad män men de bråkiga männen är...fåniga.

Jag kan inte tänka ut en enda vettig eller spännande bland dem.

Kanske felet delvis ligger i min syn på män.

Anonym sa...

RL, väääldigt rabiata. Typ som "radikala" Claeson ;)

Men ehh... hur skulle jag kunna veta det? Jag håller ju på med nyttigare saker än att hålla koll på pratglada mediakvinns ;)

Anonym sa...

"Kanske felet delvis ligger i min syn på män."

Ja kanske, vad sägs om dessa:

Per Gudmundson

Johan Norberg

Christer Sturmark

Per Ström (tack charlote!)

Jan Guillou

Dick Erixon

Ali Esbati

sakine sa...

RL, meh...

Rogon Josh, där ser man. Ingen dum lista.

Charlotte W sa...

Sakine: du menar att du föredrar män som är snälla & söta? :-D Men allvarligt talat, det är klart att bråkiga män tenderar att vara bråkiga från en annan position än bråkiga kvinnor. Jag hade också svårt att tänka ut nån bråkig man som jag faktiskt tycker är bråkig på ett kul eller spännande eller nyttigt sätt. Men några på Joshs lista är nog faktiskt det, ändå.

sakine sa...

Charlotte, jag går tydligen omkring och bär på en massa föreställningar om hur "bra" män ska vara :)

Ops.

Det är förstås dumt att ersätta en könsroll (kvinnor ska inte vara bråkiga) med en annan könsroll (män ska inte vara bråkiga).
Man gör ju skillnad på män och kvinnor ändå.