2005-09-16

Ett nummer att minnas


Nu är jag sur. Inget ovanligt i sig, men "analyserna" efter Ronna går mig på nerverna. Och en cepekrönikörkollega vägrade byta tid med mig så att jag kunde skriva om det i början av nästa vecka. Två saker: Det är FÖRÄLDRARNAS ansvar för omyndiga, och IDITORERNAS ansvar om de är vuxna till råga på allt. Jag har hört att "pojkarna" var 19, 34 och 40 år. Nu till nästa sak, och det är detta jävla gnällande på polisen. Snälla! Tro inte att folk köper era jävla snyftvalser om "övervåld". Och teve visar ett klipp med en polis som talar om för en snorunge hur det ligger till med svensk lag, och plötsligt suckar alla tyckare i rutan och pratar om att polisen måste utbildas, lära sig blubbblubb blubb...

Vah! Och inte är det enbart pajas Kamali. Utan personer man tidigare misstänkt har haft lite koll på verkligheten. Om det skjuts på kommunalhuset i Botkyrka eller i Södertälje räknar jag inte med samma flathet. Nej, då kommer man att vakna till minsann.

Nä fy helvete. Lär er 114 14 och 112 utantill. Har ni tur kommer det en polis som ser till att agera för lag och ordning. Inte en "förortsutbildad" mes som står och glor som ett fån.

7 kommentarer:

Fredrik Lindholm sa...

Huvet på spiken!

Läs även: "Välkommen till förorten!"

sakine sa...

Ehm. Vet inte om vi är riktigt 100%-igt överens. Men i fallet Ronna verkar vi vara ovanligt överens.

Och vad gäller LS pressmeddelande var det ju ganska okej. Man vill visa att man tycker att det är viktigt med intregration precis som pappa Fp och att LS är lite snälla och så. Inget fel i det.

Du måste tänka lite populistiskt!

Fredrik Lindholm sa...

Tja, du kan ju fråga dig varför Salla och Chepe har flyttat till Hägersten.

Jag är mer populistisk i min syn på våld än vad du och LS är. De som förföljer en 15-årig flicka förtjänar att slängas upp mot en vägg, få armarna omvridna och ett par batongslag över njurarna. Om de lever efter djungelns lag så skall man tala med dom på djungelns språk. Så enkelt är det.

sakine sa...

"du och LS".

Hur du pressar in mig där begriper jag ej.

Fredrik Lindholm sa...

"Och vad gäller LS pressmeddelande var det ju ganska okej. Man vill visa att man tycker att det är viktigt med intregration precis som pappa Fp och att LS är lite snälla och så. Inget fel i det."

Jag antog helt enkelt att du höll med LS i sin vattninga mespopulism.

Läs även: O sancta simplicitas!

sakine sa...

Jag tycker mycket är "ganska okej". Beror på avsikt och avsändare. Vad jag själv tycker ser du ju i det här inlägget.

Den där bruden från Botkyrka har man läst om förr...inte ngt nytt. Så är det ju. Tyvärr.

Fredrik Lindholm sa...

Berätta mera...