2008-06-09

Uppförsbacke

För en vecka sedan började jag. Redan efter fjärde dagen sa körskoleläraren att jag under lektion 12 körde som om jag kört 40 lektioner, och aaaldrig hade han varit med om att någon hittade dragläget i uppförsbacke så snabbt. Jag vet inte om han borde ha sagt allt det där. För jag har plötsligt tappat fokus och tror att vissa saker ska flyta på trots att de inte gör det. I dag: pendeljäveln mot Södertälje sen (och sista pendeln hem från stan i natt var en halvtimme försenad, jag h-a-t-a-r pendeln) och sista sträckan till Södertälje centrum får man åka i en proppfull ersättningsbuss. Jag kommer 20 minuter för sent. Växlar ner slafsigt, bromsar osmidigt, får motorstopp för att växla upp för snabbt i trög uppförsbacke med mera med mera. Och teorin är så plågsamt tråkig, jag somnar efter två sidor. Journalistförbundet har glömt att skicka blanketter för internationellt pressleg och jag måste ringa skatteverket och förklara att jag glömde dra av 25 procent (egenavgifter) men att jag skickat in kompletterande skitblanketter. Jag har inte tränat på någon vecka, inte festat alls på grund av all körning och snart börjar grannens snorungar att gapskrika när de släpas hem från dagis. Det är nu jag skulle vilja tro på gud.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt Saki!

Det är ju som jag tidiga sa: "Du är en helt fenomenal tjej". Just dragläget i uppförsbacke är ju enligt de flesta det värsta momentet av alla, kanske därför jag till och från gett upp hoppet om att någon gång lyckas ta plåten. Nu när du börjar få lite biff på spirorna så kanske du snart vill ta 37:an och stampa spiken i botten och visa vad du går för egentligen. Instruktören skulle nog erhålla jetränder i kallingarna men han har ju trots allt det externa kommandot om det skulle bli nödvändigt att bromsa något.

Och sena pendlar är jag van vid då jag är son från Jakan. Vi brukar benämna dem "socialsnören".

Lycka till i fortsättningen!

/Johan K

PS. Hur var nationaldagen?