2008-06-11

Nedförsbacke

Hurra. Äntligen! Två svarta dagar är tillräckligt. I dag växlade jag smidigt och körde fint. Fick när jag egobildgooglade se att en av mina absoluta favoritkrönikörer, Lisa Magnusson, har gett mig ett "bra". Och ikväll ska jag få diskutera integration med Sveriges skarpaste på området. Fantastiskt. Som första målet i går.

Bäst i övrigt är Swartz och många andras engagemang mot FRA-lagen. Slätt skriver också bra. Det är klart att livet inte alltid är lätt, i synnerhet inte när man måste gå emot chefen. Men man måste göra rätt när det gäller. I nästa vecka är det dags.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vem är Sveriges mest skarpaste på integration?
Roberth

Anonym sa...

Sakine, så klart!

Anonym sa...

Så hon ska prata med sig själv? Okej ja då får man de bästa svaren iofs.
Roberth

Anonym sa...

Två svarta dagar är tillräckligt. I dag växlade jag smidigt och körde fint.

Men...ehh...vadå två svarta dagar? Har du gjort något mer än att köra in i en tomt (som du skrev nedan)? ...låt oss höra vad som hänt i rysar-följetongen ;)

sakine sa...

Robert, ååh det finns så många! Jag syftar på liberaler som intresserar sig för frågorna. (Brukar hålla vem jag träffar privat utanför bloggandet, men jag återkommer gärna till debattörer jag tycker är bra på området).
Finn, tackar! Jag var väldigt ointresserad av integrationsfrågor tills jag flyttade till ett multikultiområde. Det svårsmälta här är alla projekt, i extrempaternalistisk anda, som "erbjuds" invandrare. En av Sveriges mest inflytelserika journalister verkade intresserad av integrationsprojekt-Sverige. Jag hoppas det blir en större debatt om det här. Dessvärre är det lite svårt att tränga fram när man skriver om det, folk tror att "get-projektet" med mera är "skoj" jag skriver. Men det är ju tragiskt nog inte ett skämt.

RL, hehe! Äh, jag är snabb. Men jag börjar bli lite snurrig av att all vaken tid tänka på padalerna, högerregeln och jobbiga cyklister. I tre veckor umgås jag knappt med vänner. Inget festande, inget åka-till-stan-och-kolla-på-match-tillsammans. Jag längtar till slutet.

Anonym sa...

Sakine läs boken I Sveriges väntrumen mycket bra bok skriven av Lasse Granestrand som verkligen belyser hur invandringspolitiken havererat. Annars kan du diskutera invandring med mig jag besitter mer kunskapar än 99% av de liberala!
Roberth

Anonym sa...

Såna här inlägg av den sk Gryggan får mig att vilja kräkas. Sakine du kanske ska läsa inläggen innan de läggs ut?
Roberth Ström

sakine sa...

Robert, jag tar bort inlägg av det där slaget och ja, jag borde förmodligen granska inlägg...det finns både för- och nackdelar med det.

Anonym sa...

RL, hehe! Äh, jag är snabb. Men jag börjar bli lite snurrig av att all vaken tid tänka på padalerna, högerregeln och jobbiga cyklister.

Äh vafan, gör som en tjej jag känner. hon körde mera på känsla istället. Hon växlade o trampade på pedaler hit o dit under körlärarens överseende, ...o sen plötsligt när hon körde i 90 på landsvägen fick hon för sig att det var dags att växla igen, och slängde in 1:an :oD


Robert, jag tar bort inlägg av det där slaget och ja, jag borde förmodligen granska inlägg...det finns både för- och nackdelar med det.

Den där Gryggo eller vad han nu heter verkar vara antingen A: En fjortis som försöker platsa i NSF eller B: en av dina f d :o)

Men att köra med förhandsgranskning kan bli mer skit iom att det kräver din närvaro i tid o otid, annars kommer folk att skriva mindre.

Går det inte att IP-blocka aktuellt IP samt all proxy-postning?

Anonym sa...

Du nämner Richard Slätt. Expos tidigare chefsredaktör. Expo har i alla år systematiskt åsiktsregistrerat personer med "fel" åsikter. EXPO har avlyssnat e-mails, redovisat banktransaktioner, telefonlistor mm
av oliktänkande. Detta har man redovisat öppet i bla Expressen som betalat för det. Jan Guillou har beskrivit EXPO som en underättelsetjänst och beskrivit hur han fått leta i EXPOs grundlagsvidriga datoriserade åsiktsregister.

Idag är Slätt "kulturjournalist" på Expressen efter ett par månaders fylleslag i det muslimska Malaysia.
Ett land dit Israeler (läs judar) har inreseförbud.

Kafir

Anonym sa...

Kafir har rätt angående Expo. Det är i sanning tragiskt hur de kan få sånt stöd med sina odemokratiska metoder! Slätt är en riktig pajas!
Robrth Ström