2006-05-24

Kritik mot NMI i Aftonbladet

En kulturnisse har lackat på NMI (Näringslivets medieinstitut). Om detta i Aftonbladet. De svarar på kritiken här.

Det är aldrig kul när ens citat eller texter, speciellt när de är skrivna på nätet och i bloggdebatter, klipps ihop till en smarrig röra för att kastas fram i kvällstidningar. Vem kan man då inte angripa? Att klippa ihop och pussla är ett effektivit men något osmakligt sätt att sätta dit folk. Nåja, jag skiter i det aktuella jiddret (handlar om allt från Irak till Al-Arian).

Något säger mig dock att kulturskribenten skulle tjäna på att låta bli att dra in det bästa hos sina motståndare. Om Michael Moynihan skriver han:

"libertarian som vill legalisera droger och ha låga skatter."

5 kommentarer:

Wille sa...

Alla vet väl att låga skatter kräva oskuldsoffer samt barna-ätande.

Och att inte låsa in folk för att de har en onyttig kemisk substans i kroppen? Herregud, vart är världen på väg?
Snart säger han väl att vi inte ska låsa in alkisar heller? Oops, det görs ju inte.. Men det vet ju alla att marijuana rökare är mycket ondare och våldsammare än alkisar.. Eller?

sakine sa...

...att glufsa i sig spädbarn, bomba i Mellanöstern och sparka på hemlösa är ju allt vi egentligen vill ägna vår tid åt.

Knarkare? Om de är myndiga och inte mår dåligt (öööh...vilket egentligen inte är möjligt)...då är de garanterat onda!!

Ah, folkhälsoinstitutet måste få mer stöd och resurser, var är vi på väg egentligen..

sakine sa...

Heheheh :p

...spar en ful unge till mig med, känner att jag behöver få terra minst en i helgen.

Stora chipspåsar är sååå United States! Förskräckligt! Tänka sig att det var en liberal i Nynäshamn som lyfte den viktiga frågan!!!

Vilken superhjälte...

e2npau sa...

"libertarian som vill legalisera droger och ha låga skatter."

Hade någon gett mig det omdömmet hade jag nickat instämmande och kännt mig smickrad!

sakine sa...

...och jag blev kallad nyliberal i dag.

Hmm...gärna för mej, det är bara det att det inte stämmer riktigt.