2013-06-27

Almedalen 2013

Är på Gotland under Almedalsveckan, blir tioårsjubileum för min del. 2003 var Euroomröstningen i fokus, jag åkte ner med Luf:s Stockholmsdistrikt och det var lätt att få en överblick över Almedalsaktiviteterna. Tio år senare är jag rund om magen och minns många somrar med tv-intervjuer, seminarier som jag har deltagit i och modererat. Något år seglade jag till Visby från Stockholm med bokförlaget Hydra, på senare år har jag jobbat för Expressen och Newsmill.

Kan bara skaka på huvudet och le åt märkliga möten man bevittnat genom åren, en gång omringades jag av ett smått hotfullt gäng efter ett seminarium om narkotikapolitik, en annan gång var hemmafruar från Nationaldemokraterna inte så glada när jag bad om broschyrer.. addera oändligt många fester, nattbad och tacksamheten till nykterhetsrörelsen som alltid deltat ut vatten på morgonen. Man har aldrig haft tråkigt.

I år skriver jag framför allt för "min" tidning Norran och deltar på följande:

Måndag 08.30-09.30, Vem tar vem? - om regeringen efter 2014. Arrangörer: Novus och Reformklubben. Diskuterar i en panel med bland andra M-Schlingmann och MP-Wetterstrand.
Måndag 16.00-18.00 (uppdaterar info med exakt tid när jag vet), Studio Ett, P1, om Almedalen.
Måndag 18.00-21.00 Frizonsmingel, Mona Sahlin, jag och Expos Alex Bengtsson analyserar Jimmie Åkessons tal.
Torsdag 12-12.45, Är ett aktivt medborgarskap vägen in i det svenska samhället? Arrangör: Svenska ESF-rådet.

Möjligen blir det till att klämma in deltagande i SVT Debatt och lite annat. Men inte mer, det var några år sedan man fixade veckan med få (verkligen få) timmars sömn varje natt.

3 kommentarer:

sven sa...

Högerpolitik + Vänsterprassel + Rosevin = Almedalsveckan

Anna sa...

Barn på gång? Grattis! Du blir en toppenförälder.

Anonym sa...

Hur kan du veta det?
Anna...