2008-10-25

Dagens krönika

Rosa bandet står mig upp i halsen.

Uppdatering: Tinnitussan som inspirerar. Och kloka Merit Wager har gått i samma tankar. Hyenan drar märkliga slutsatser och verkar digga rosa kampanjer. Själv ser jag "visa att du är en fin människa-kampanjer" som framför allt småborgerliga. Symbolik och rosa band i tjusiga väninnors shoppingsällskap framför engagemang som ger skit under naglarna, ungefär. Inte se fattiga? Hoppsan, då skulle jag ha svårt att träffa anhöriga, grannar eller mig själv i spegeln. Men köpcenter bojkottar jag definitivt i dag. Fy, ja. Även en blogg som heter Alter Ego samt bloggaren Guds barbarn tar upp frågan. Blogge Bloggelito ger en annan vinkel.

Sanna Rayman ger som vanligt bra tuggmotstånd. Jag började faktiskt undra var den borgerliga kritiken höll hus. Nu förespråkar jag inte att någon ska sluta skänka pengar. Men jag begriper inte varför drivkraften behöver vara att visa sig god. Det är en smaksak.

En kvinna som heter Agneta bloggar också läsvärt. Läs även Björn Brändewall, och Rayman igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul! Jag "tog debatten" i fjol. Rätt kul att läsa:
http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=19&t=4093&st=0&sk=t&sd=a

Ha det bäst, heja och kram!

Anonym sa...

Det kvittar egentligen vad dom där kampanjerna står för, jag tycker de är vämjeliga.

Ps
Den här Rosa-kampanjen är extra vämjelig ...för jag anser att rosa är en bögfärg :D

Saki:
Men köpcenter bojkottar jag definitivt i dag

Vadå? Så dåligt med pröjs får du väl inte från Expressen?