2012-02-18

Konsensuskulturen. Alla ska med!

Dagens spalt om en kultur som ännu fascinerar mig.

3 kommentarer:

Mats sa...

Hej Sakine

Det kan bli något synnerligen obehagligt över denna samförståndskultur även om det fört med sig mycket gott i Sverige.

Jag är högutbildad och röker ännu INNE i min bostadsrätt till flera grannars förvåning, nycker och häpnande.Att det ens ska vara en diskussion häpnar jag över och just innan rökförbudet var det ingen som höjde ögonbrynen.Nu när de få grannar som röker står på sina balonger i huttrande kyla undrar jag lite över hus svensken är funtad och hur livsnjutning blivit en synd.Ett mikroexempel ur vardagen......

Mycket bra artikel, du behövs

Boman sa...

http://bomansblog.wordpress.com/
Kan bara hålla med. För en icke svensk är det obegripligt.

sakine sa...

Tack för era inlägg/kommentarer!

Mats, intressant exempel.