2011-10-11

Juholt

Vad tror ni?

8 kommentarer:

Skeåning sa...

Jag bedömer att Juholt är rökt som fungerande politiker. Sedan om han är rökt som partiledare är en annan sak. Jag tror nämligen inte Socialdemokraterna vågar byta ut honom, det vore oerhört pinsamt för S och ett erkännande att det här naturligtvis är en mindre katastrof för partiet. Sedan är Sverige speciellt i en nästan besynnerligt tolerant väljarkår gentemot sin makthavare vilket gör det mer svårbedömt. Men då ska man väga detta gentemot en förmodan ny moderat ledare i Anders Borg innan nästa val. Det skulle bli botten mot toppen i förtroenderanking. Där kommer Socialdemokraterna inte ha någon chans om man behåller Juholt. Jag tror det är bäst för Socialdemokraterna i långa loppet att ta tjuren vid hornen och avsätta Juholt redan nu. Även om Juholt inte blir fälld i en utredning kommer det ta onödigt mycket både tid och plats att bygga upp förtroendet igen än för en ny partiledare i det här skedet fram till valet.

Bocken Bruse sa...

Juholt känns svag och vi ska komma ihåg att han ska svara upp mot den mest kompetenta och starkaste regering vi haft på mycket lång tid. Nej, han kommer inte att klara detta.

Jag föreslår Anders Lago eller Veronika Palm, eller ännu hellre, ett delat ledarskap dem emellan. Tycker att MP's språkrörs-lösning känns tung.


Jag är inte sosse men vi ska väl ha en stark arbetarrörelse som fungerar i alla fall.

Haribo sa...

Man är oskyldig tills motsatsen har bevisats, dock verkar han vara redan dömt av medierna dessvärre.

Det vore intressant att få veta hur många har liknande bidrag? Är det fler som har missförstått eller är det bara Juholt i hela Sverige?

Catarina sa...

Nu när han har utskottets förtroende avgår han på måndag eftersom han vill gå "med flaggan i topp".
Han inser att han skadar partiet och tar därför konsekvenserna av sitt handlande.

(Inser han inte det så är (S) på mycket djupt OCH grumligt vatten...)

Liz sa...

Vad jag tror? Jag tror att allt som behöver sägas i frågan redan har sagts av mannen som förde verklighetens folks talan bättre än dom flesta ^^
http://www.youtube.com/watch?v=P-HVOhn6bMQ

sakine sa...

hahaha....Såssialdemokraterna!

Liz sa...

Hade han fortfarande varit med oss så hade det garanterat blivit en låt om fifflande Håkan, komplett med imitation av hans dialekt och allt ^^

Bocken Bruse sa...

Ingen som hugger på mitt förslag med 2 partiledare för att kunna föra talan för bredare lager av väljare? Jag tycker det skulle passa socialdmokraterna särskilt bra.

Noterar för övrigt att det debatteras varför inte moderaterna har någon med utomnordiskt ursprung i sin ledning. Kan bara hålla med, opassande och direkt olämpligt. tyvärr glider moderaterna obönhörligen närmare gårdagen än morgondagen med detta beslut.