2009-02-10

Ofra Haza

Måste bara tipsa om Haza på urovision -83. När jag och min syster fick köpa våra första LP:n i mitten av 80-talet blev det Ofra Haza och Milli Vanilli. Minns inte vem som valde vad. Troligt är att hon hade bättre smak redan då.

I övrigt: Göteborg är bra än så länge. Lite svårt att höra vad folk säger ibland och de verkar inte förstå ironi alla gånger, men annars lugnt. Jag jobbar, tränar och tvingar hit stockholmare på helgerna. I kvällens Debatt behandlas ett av mina favoritämnen: diskriminering! Kl 20.30.

11 kommentarer:

roberth sa...

OJOJ nu blir det till att ta fram valiumburken för i Sverige är alla krängta. ja jag vet att det är felstavat.

Anonym sa...

Ofra xaza var min favårit åckså men tyvärr gick hon bort innan bromsmedisinen dykt upp:(
Förtfarande då då lysnar på henne..
Vad kul att du hörde av dig här. Nestan jag började tänka att du slutar blogga här.
Grattis på din nya arbete!
Gul

Anonym sa...

Cool låt. Jag har utvecklat nån slags märklig böjelse för icke-engelskspråklig 80-talsdisco de senaste åren. Var det där hebreiska eller?

Tack för tipset om Debatt, brukar alltid missa det om jag inte zappar över av misstag. Att dom tog allas vår älskling Nogger Black som exempel bådar ju gott... hehehe.

sakine sa...

Gul, tack!
Liz, he he he.
Jo det är nog hebreiska.

Anonym sa...

Vi skrattar inte för att stockholmare har en lam humor som vi inte riktigt uppfattar som humor. (Ren fakta.) Göteborg är en traditionell arbetarstad i jämförelse med tjänstemannastaden Stockholm, så vi är mycket grövre och tar större friheter, och tycker därmed att stockholmshumorn är mesig och intetsägande. Ja, så smular kakan.

sakine sa...

Anonym göteborgare, jag publicerar vanligtvis inte anonyma inlägg men gjorde ett undantag.
Men JAG har rå humor! Skåningar har jag inget humorproblem med (tror jag, egentligen borde ju de själva få avgöra det).

Kanske vill ni att skämten ska vara uppenbara? I stil med: "HÖHÖ det bästa me' Stockholm är att åka därifråååån!"

Anonym sa...

Hahaha! "Större friheter" Vafan, ni kallar TV-huset för "Synvillan" och håller på med en massa efterblivet ordvitsande i samma stil... Vad är det för grovt med det? Jämför jävla Kurt Olsson med typ Lorry eller Killinggänget... I rest my case.

För att knyta ihop två ämnen så bjöd gårdagens Debatt på stor, ofrivillig humor när hippien på bakersta raden tog till orda i slutet av programmet och tryckte in kodorden "MAKT" och "VITA MÄN" i första meningen av sin replik... Då kändes det nästan som Killinggänget skickat in en uppdaterad version av Weiron eller nåt ;)
Tragikomiskt iof.

Anonym sa...

Den ene i Milli Vanilli - med det härliga namnet Rob Pilatus - fällde en gång den obetalbara repliken "Mick Jagger når inte mig till knäna när det gäller utstrålning på scen". Några månader senare gick strömmen under en konsert och det kröp fram att de inte medverkade ens på sin egen skiva, bara med det visuella. "Girl, you know it's true". ;)

sakine sa...

Liz, killen sitter i Ung vänsters ledning och kallar mig husneger ;)

sakine sa...

Alex, jag vet! Vilken chock man fick. Och så kär man var i den ena.

Det var ungefär som när jag var förälskad i Anders Wijkman - kd-parlamentarikern på ca 65 år - för några år sedan.

Han visade sig bry sig om miljöfrågor väldigt mycket.

Det funkar liksom inte. Man måste inse. Acceptera. Gå vidare.

sakine sa...

Ps. Förtjust på avstånd alltså. Jag har inte ens skakat hand med farbrorn. Ds.