2007-02-04

Stockholm MaRathon

Okej. Det här är inte klokt, eftersom jag avskyr hurtighet och ångrade att jag sprang förra året. Fick magkramp tredje milen och sluttiden blev sämre än väntat. 4,2 mil är äckligt långt. Men jaha. Jag anmälde mig ändå. Till årets lopp. Paralyserad klickade jag in på loppets hemsida och innan jag visste ordet av fick jag ett glatt mejl med "Tack för din anmälan! Här är din bekräftelse:...".

Varför? Jo, för att en massa folk har anmält sig i år. Tävlingsmänniska som man är blir det då omöjligt att avstå. Helt omöjligt. Jag försökte verkligen att motstå frestelsen in i det sista. Fan, att man aldrig lär sig.

15 kommentarer:

hrm sa...

Jag vill minnas att någon hade en mycket god idé som gick ut på att sitta brevid loppet och röka & dricka öl.

sakine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sakine sa...

Hall, snälla DÖ! Det värsta som finns är kompisar som är i stan för att supa, peka och garva.

Anonym sa...

Jag är impad!
´
Men samtidigt övertygad om att du kommer få en mycket bättre tid i år.

heja!

Anonym sa...

4.2 mil vadå? Av pizza? Eller vad är ett matathon egentligen?

Rollx sa...

Springa går ju så förbaskat sakta. Näe Sakine köp en cykel (mtb) istället, det går mycket snabbare !.

Fredrik Lindholm sa...

"Fick magkramp tredje milen och sluttiden blev sämre än väntat."

Buuhh! Tunnis!

Wille sa...

Jag siktar på en tid nedåt 3:45 i år (under 3:50 är jag nöjd, farsan har sprungit på 3:53, påstår han).

Borde vara möjligt i år, med tanke på att jag tränat tidigare än 7-8 veckor innan, och om jag inte slappar till mig nu, så kommer jag inte bära runt på 10-12kg övervikt som senast. :D

Anonym sa...

Varför? Jo, för att en massa folk har anmält sig i år.

Att en massa mainstreamfolk anmält sig är ju iofs en jäkligt bra anledning att själv avstå från spektaklet ;)

Tävlingsmänniska som man är blir det då omöjligt att avstå. Helt omöjligt.

Det är inga problem för mig, det hade krävts astronomiska uppoffringar ...o så många öl tänker jag inte avstå :)

Amer sa...

Sakine, om jag följer med dig kommer du lämna mig ifall jag kollapsar efter 120 meter?

Saga Rosén sa...

Ska jag försöka få Nicklas att inte banga i år? :)

sakine sa...

Amer, åh! Snygg blogg du har och kul att se dig. Haha, kollapsa? Nej det får du inte att göra. Minns förra året att Özz såg ganska död ut mitt i loppet ;)

sakine sa...

Saga, ja just det ja! Han lär ju ha gott om "natur" och "ytor" att träna på :p

Saga Rosén sa...

Defacto är att han ligger i hårdträning. Kanske ska jag ge honom en anmälan i alla hjärtansdag-present mån tro, moahahahaha.

~Popoffer~ sa...

Så länge det är såna saker du ångrar, så... =) Själv ångrar jag bara att jag aldrig lär mig att inte dricka Manges ryska fulsprit (de har rippat Smirnoffs logga och spriten kommer i plastflaska =)) och såna saker.

Gud, vad jag också vill ångra ett Marathon.