2007-02-13

HRF och Wild'n fresh

Jag har tidigare inte skrivit om Hotell- och restaurangfackets utflippade besatthet över salladsbaren i Göteborg, men det här kräver en kommentar.

"Jag är förvånad. Deras politiska ledare får väl snart ta i dem lite grand, säger ombudsman Dan Fransson på HRF med hänvisning till att bland andra arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin (m) uttryckt sitt stöd för den svenska modellen."

Ta i dem?! Nypa dem lite hårt i armen, kanske? Sånt här gör mig stolt över att ha varit lufare, bra gjort.

Ps. Jag satt i går med idétorka för text som skulle in för morgondagen. Får tacka det Hrf för inspirationen. Ds.

2 kommentarer:

Johan Hedin sa...

Avlyssnat på HRFs idémöte:

Ordföranden:
OK hörrni! Nu har vi goda resurser och en lagstiftning som tillåter oss att agera tufft. Vad skall vi göra?

Stina:
Många av våra medlemmar har det svårt där ute med taskiga villkor och arbetsförhållanden. Jag föreslår att vi tar reda på vilka arbetsgivare som är värst mot våra medlemmar och så tar vi i med hårdhandskarna emot dem! Så kan vi få bättre villkor för alla de som har det sämst!

Hasse:
Nej! Jag föreslår istället att vi letar upp de arbetsgivare som är allra svagast och har minst att sätta emot. Skit samma om de är schyssta eller ej. Vi startar med att tvinga på dem kollektivavtal, sedan kan vi gå vidare med de som är lite starkare osv. Så kan vi steg för steg utöka vår makt tills ingen våga säga emot!

Gruppen:
Jag så gör vi. Vad bra! Toppen! Go home!

sakine sa...

He he...