2024-02-21

Lämnar UNT

Efter snart 5,5 lärorika år är dags att gå vidare. 

Det har varit intensiva år och jag är så tacksam över framför allt läsarna. Över folk som hälsar, mejlar, skickar uppskattande brev. Kollegorna och UNT som tidning kommer jag förstås också sakna.

Kerstin Hesselgren-medaljen fick jag 2019 för opinionsbildningen mot hedersförtryck. Efter boken Inget är heligt (Fri tanke, 2022), som nominerades till stora fackbokspriset, fick jag Bertil Ohlin-medaljen (2023) för "insatser för liberalismen" och sedan kom - vilket fortfarande är helt surrealistiskt - utnämningen till hedersdoktor på Uppsala universitet. Promotionen var i januari i år. En speciell känsla att få hålla en föreläsning om yttrandefrihet inför flera kända Uppsala-akademiker, bekanta, en förälder och andra nyfikna. För att inte tala om själva promotionsakten (pjew, ramlade inte på scen!).


Här om att jag lämnar UNT i Journalisten, och i Dagens Media


Inga kommentarer: