2012-04-04

@Sweden denna vecka

Jag har fått äran att ha Svenska institutets twitterkonto @Sweden. Varje vecka en ny person, som får ge sin bild av Sverige.

Med nästan 30 000 följare är det full rulle. Sverige-nyfikna runt om i världen är supertrevliga och berättar om sina länder. Twittrare från Turkiet hörde genast av sig med trevliga tweet när de läste vad jag har för bakgrund. Bland de svenska följarna, däremot, finns en del grinpellar som gick bananas när jag kom in på ämnet Skatteverket och skatter. "Du ska inte komma här och klaga på vårt system"-typer som antyder att jag inte har i Sverige att göra. Men väldigt roligt hur som! Nästan så man funderar på att ha ett twitterkonto för kommunikation med omvärlden, i stället för att som i vanliga fall begränsa sig till twitter-Sverige.

Här kan man läsa det jag skriver där.

1 kommentar:

Julius Hjort sa...

Grattis! Glöm hatarna och njut av möjligheterna :)
Mvh Julius Hjort